tisdag 1 juli 2008

Tisdagstema, sommar

Veckans tisdagstema är "sommar" och jag har valt en klassisk bild från sommar-Stockholm. Vägarbete! Det verkar som att biltrafik aldrig ska få flyta smidigt i denna stad, om antalet bilar minskar så gräver man raskt upp ett antal gator.

Det skulle inte förvåna mig om min busshållplats blir till en stor grop vilken dag som helst, jag tror faktiskt den grävs upp varje sommar, och gärna två gånger i rad.

Tack vare ;-) busstrejken i morse fick jag "chansen" att promenera till pendeltågstationen och då passade jag på att knäppa den här bilden. Det här var den minsta av avstängningarna, bron längst ut till höger... går inte längre se att det varit en väg, ser bara ut som betongdamm.


Annars är sommar för mig en tur till Tidaholm, där de här bilderna är tagna.

Lilla huset. Syrrans katt upptäcker utomhusvärlden! Myggbitna ben... Brorsan räfsar gräs framför lilla huset. Ja detta är sommar för mig!


Kika in på tisdagstema för att se veckans alla somriga bidrag.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, ha! Ja nog innebär sommar en massa vägarbeten. Listig tolkning. Men de andra bilderna är att föredra. Men nu verkar myggen komma på allvar. Det är väl blandningen av sol och regn som livar upp de små flygfäna... man får vara glad att man inte jobbar och bor i norra Uppland. Där finns det mygg! Usch!

Emma sa...

Ja dessa vägarbeten överallt!?Man kan ju bli tokig ibland...! Tidaholm ja, det e sommar de;) Har varit på djursafari idag, vi har åkt lite överallt men inte såg jag denna lilla stuga...?? Däremot såg vi en jättestor älg...fast det var ju vildsvin vi ville se!=) Bävar förresten för cykeltävling...man kommer ju inte fram nånstans, bäst jag håller mej undan!!!;)Natti natt, kram emmsan

Ninni sa...

Usch ja myggen dem kan man vara utan. De där benen såg inte så roliga ut med alla dessa bett...
Men lite får man stå ut med även på sommaren:-)

Anonym sa...

Wid första anblicken såg det ut som du photshoppat bilden till gråskalla .... men nej det är så där grått i bilarnas värld!

Anonym sa...

Myggbitna ben vill jag inte ha och inte heller getingar.. de där är hemska med sitt surrande runt om. Myggor har vi inte så mycket här nere i Skåne, tack för det.

Klart du kan skippa ättikan, vet i tusan vad den gör för nytta egentligen. Glömde salt, det där är ett måste .. lägg till salt o skippa ättikan är mitt förslag.. de där havrebullarna är så goda:-)
Kram o ha de gott i solskenet.. Jag har ju lite sommar i Kafferasten oxså:-)

Hannis sa...

Där slog du huvudet på spiken!
Sommar= Vägarbeten!!
Jag är en av dom som blir fullständigt galen på alla dessa gropar,avstägningar och skyltar=))

Men myggor,räfsa gräs och bara ben är en favorit.

Hoppas du hinner ut till solen nästa gång=))
Hannis

Lisas inredningsblogg sa...

Hmm usch för den där strejken förstår jag, ställer till med en hel del för alla kan jag tänkas tro.
Mjjaa jag är också lite skeptisk till att bestämma porslin och sånt från nätet, det är ju inte särskilt skoj att få hem något som lyckats bli krossat av posten, har sett hur deras hantering av paketen går till så..nej!
Fick du tag i pennan? Har lagt upp liiite mer info om den. Ha en trevlig kväll!! Kram

Lisas inredningsblogg sa...

Nyfiken i en strunt om du har testat :D Jamen visst går färgen bort på glas som jag har testat så gör det! Säkerligen på allt annat också! kraaam

Anonym sa...

Trevligt med en kommentar, och en så fin en. :) Javisst iskallt var det så det blev inget dopp för min del, men stå på bryggan och fota gick kanon ;)

Anonym sa...

Ja mejlen är ju tvingande hos mig för att jag ska kunna godkänna dem som kommenterar en gång och sedan slippa det. Så om du bara kommer ihåg vad du använde ;-) Så kan du använda den emajlen för att kommentera där i fortsättningen också! Så blir kommentaren automatiskt godkänd.