måndag 7 juli 2008

Temavecka: Måndag - över

Temavecka, jag kan ju inte motstå :-)

Det är Johanna med bloggen Inredning & Pyssel som bjuder på en temavecka. Gå in och kika på olika tolkningar eller självklart, gör ett inlägg själv och häng med på temaveckan!

Veckan ser ut så här:

Måndag: Över
Tisdag: Under
Onsdag: Framför
Torsdag: Bakom
Fredag: Bredvid

Mitt bidrag visar "övervåningen" på min fönsterbräda i köket där jag igår ställde upp mina nykluddade små vaser. Därmed är det också (mer än) överfullt i fönstret ;-)

Köksfönstret, klicka för förstoring
Ah, och här är nåt som stått i fönstret tidigare, överblommade tulpaner... Fenomenet kalla "mjuka tulpaner" :-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken bra tolkning! Så fint ni har det i fönstret! Roligt att du deltar i temaveckan!
Svar: Ja, tänk om det hade sett ut så på himlen idag. Tur att jag inte fotograferade himlen idag, då hade den inte varit speciellt spännande. Bara grått. Ha en trevlig kväll!

Anonym sa...

Vilken bra tolkning!!! Hahhahaha.. gillade speciellt ÖVERblommade tulpaner.. hahhahahah...
Hoppas att du har haft en jätte bra dag! Jag har lekt konstnär.. tänkte visa men nu sjutton hittar jag inte kabeln till kameran så jag kan ladda över bilder!
Nattiskram

Anonym sa...

Det blev ju riktigt fint på övervåningen med alla blommor. Har du köpt penna på Granit och "kluddat" på dom små vaserna?
Ha det så gott
Ps Man kan säkert minska på Dajm mängden om man vill Ds

Pysselprinsessan sa...

Fint med papperssnörerullarna! Snygg färg på den gröna!
Sådana där tulpaner känner jag igen! Hi hi!

Hur mycket tyg av det gröna skulle du behöva? Jag lämnade en bit av stuven, kanske 1-1½ meter. Jag skulle kunna köpa det om det finns kvar och skicka på posten om du vill! (Men känn dig inte tvingad nu bara! *ler*) Jag kan maila över närbilder om du vill...

Kramar