tisdag 8 juli 2008

Fototriss, Tre färger

Sa jag att jag var lite svag för teman? :-) Det är helt enkelt så oemotståndligt att jag måste frångå min regel om att bara göra ett inlägg per dag!

När jag kikade runt i olika bloggar ikväll så hittade jag nämligen Fototriss, en ny blogg som har inriktning fototema, närmare bestämt triss. Denna vecka gäller färgtriss, gå in och kika på alla härliga, färgglada, tolkningar!

Förutom fototeman så är jag även svag för tacos :-) Skålarna som jag fotat fick man när man köpte en drös "tacomaterial" (nachos, tortillas, mm) för några år sen.

Fyra färger fanns det (så den gula fick stå kvar i skåpet nu), tur att det inte fanns flera för eftersom jag brukar har svårt att välja färg så kunde det ju annars ha blivit väääldigt mycket taco-ätande... Hmmm, kanske det märks på bakgrunderna att jag nog är lite svag för tyger också? :-)

För tydlighetens skull, färgerna är turkos (eller blå om man vill), grön och röd.

TurkosGrönRöd

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilken bra bordsplacering med kontaktannonser. Det måste jag verkligen komma ihåg!! Ska noteras! Hihihi
Hoppas att du får en jätte härlig tisdag!
Kram

annette sa...

Så snygga Skålar Du visar, kan inte välja någon favorit alla är så fina!

Ha det //annette

Anonym sa...

Visst finns det en del fotogrejer att pyssla med.. Kul grej, men tiden ska oxså infinna sig.. tur du hade tre olikfärgade skålar och underlägg till då:-)
ha de gott.. här öser regnet just nu:-( Å jag måste ta mig på Karin Monark till mamma för att tvätta.. hur ska det gå.. tiden är just nu.
Kramar

Från A till O med Jenny sa...

Hej
Titta gärna in på min blogg och var med i min tävling. Gör gärna lite reklam för den i din egen blogg om du känner för det
Kram jenny

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Kul variant av färgtrissen med klara fina färger på skålarna!

Tack för kommentaren i Bildbloggerian! Japp, det stämmer att jag är "mamma" till Fototriss =) Det är otroligt kul att så många deltar, jag är helt tagen på sängen av det stora intresset!

Fröken Fräken sa...

Jag skulle nog kunna fota av mitt tygskåp igen och bidraga med färgteman! Måste komma mig för med att våga klippa i några av dem.. Jag kanske skulle ha en tävling på min blogg där läsarna fick rösta om vilken färg och vilka mönster som jag ska satsa på i mitt vardagsrum? Hm, tål att tänkas på! (igår fick man besök av sötaste jycken i stan! Han passade på att öva bedårande miner när han tiggde pizza!)

Emma sa...

Snygga skålar och tyger oxå naturligtvis=) Gillar dina bilder och tolkningar, det vet du!!!;) Natti natt, kramar emmsan

KAK&MAT sa...

Precis de skålarna fixade jag också men har bara den gröna kvar pga o olycksfall i arbetet ;) Jag väljer den vackra röda :)