lördag 18 april 2009

Servett på... servettlåda?

Panduro är ju till för man ska pyssla, så jag har stört mig lite på att de har "färdiga" grejer, som den här vitmålade lådan som jag köpte idag. Borde den inte ha varit omålad? Men, å andra sidan, om jag hittat den i nån annan affär så skulle jag ju bara ha blivit glad, för vit låda var ju precis vad jag ville ha.

Vitmålad låda
Till att klistra servetter på :-) Först hade jag tänkt ha den i skafferiet precis som plastlådorna (och egentligen var det ju plåtburk jag ville ha). Men så insåg jag att storleken på lådan är perfekt för... servetter! :-) Och jag behöver verkligen nån förvaring till alla mina servetter så det kommer nog att bli på det sättet.

Klistrat servett
Ja faktum är att alla servetter inte ryms i den här, jag måste nog försöka få tag på en till låda. Imorron ska den få ett lager klister på ytan och då blir den en aning blankare, får en aning struktur och jämnar till lite kanter.

Lådan klädd med rosor
Åh, jag gillar det här mönstret, servetterna jag köpte förra helgen. Önskar att de funnits i nån mer färg bara, då skulle jag använda de här servetterna till en massa saker, men gult är ju inte riktigt en färg som passar in.

18 kommentarer:

Jo sa...

Vad fin den blev! :)

Hannis sa...

Herrejävlar!!Du är ju en mästare!!
Vad den blev snygg!

Du gör mig så glad med dina kommentarer!
Japp,allt målas svart innan det blir vitt.
Blir snyggt när man slipar lite och när det sen skavs av naturligt.
Galenskap att först måla och sen slipa bort men vad gör man inte för konsten=))

Emma sa...

Så fint det blir, perfekt med servetter i en låda, då har man koll på vart dom e:) Håller med dej om att lådan borde varit omålad men det klart det är ju skönt när det är gjort!!! Ha det bra, kram emmsan

Ellas Inspiration sa...

Kul att du kikade in trots att du avstod utmaningen. Det här var ju en jättefiffig idé!Verkligen snyggt dekorerat

Idag är det tävlingsdags hos mig. Välkommen!!

Kram Karin

Emelie sa...

Vad mycket kul fix och trix du har på din sida!

Vad ul atyt du hittat till min blogg - jag blev jätteglad att du lämnat en kommentar!

På återseende!
Kram Em

carola sa...

åh så snyggt..
håller på att lära mig decoupage..men jag är ingen pysselmänniska:)
Hur har du gjort pålådan,använt hela servetten eller??
Såg så snyggt ut...

Vill också lära mig..
kram Carola

Nettan sa...

Hejsan! Kul att du hittade till mig! Här var det mycket kreativt pyssel minsann! Vad duktig du är! Har köpt precis den där lådan..men jag har behållt min som den är..ä ju svag för vitt!;-)
Kram Nettan

Södralycke sa...

Hej, och tack för titten hos mig! Vilken fiffig idé, blev ju jättefint.

Ha en skön vecka! Kram Johanna

Mette sa...

Hej hej!

Superfint!

Några frågor; vet du några bra ställen man kan köpa pysselsake rpå med bra priser? Eller är det PANDURO som gäller?

Detta är när dte gälle rallt i pysselväg, dock inte smycken då...

Älskar att pyssla & så men har inet gjort det på en massa år så jag är lite vilsen.

Tex vet jag inet hur man fäster servetterna sådär? Lär man sig det via tidningar & dyl ? ...

Hade så bra /( Mette

Mari sa...

Så läckert! Fundrar på om jag skulle härmas lite....behöver lite snyggt på toan. Skulle ju vara perfekt att ha lite skrot i.

Måste bara hitta lådan eller lådorna först.

Kram och ha det så gott!

www.gottablandat.wordpress.com sa...

duktig du e, superfint!!

Anonym sa...

Kunde också behöva en låda för alla servetter. De ligger och dräller lite överallt...

Pysselpralinen sa...

Oh, så tjusigt! Jag säger det igen, du är strålande på decopaget! Blir ju helrätt varje gång!

Själv ligger jag rätt lågt på pysselfronten. Har klippt i lite tyg idag, får se när det blir färdigsytt. Men så har det ju blivit väldigt mycket vår helt plötsligt (eller ja, det var det för några dar sen iaf, nu verkar ju vintern vara tillbaks). Hur som helst, man blir ju inte lika sugen på att vara inne och pyssla just nu tycker jag, jag bara längtar ut!
Ja...och så har jag förstås fördjupat mig lite i Törnfåglarna då, denna typ 7 timmar långa tv-serie...åh, ljuva kärlek! :-)

Inspirera Mera sa...

Vilken härlig servettlåda du har gjort!

Svar: Ja det kommer nog kännas värt det då vi får ett finare badrum. Kvartersvärden nämnde något om reducerad hyra och att vi skulle få tillbaka pengarna för elen till avfuktaren så det känns bra. Bra tips, vi ska kolla på elmätaren!
Kram Sandra

Fröken Fräken sa...

Vilken symbios! Den vita lådan och rosblommig servett! Stiligt på min ära!! Jag tror att du får inköpa lite fler trälådor och klä om dem med för mer servettförvaring. Jag tolkar dig som att det finns en del att ta av där?! ;-)

Jorå, det har gjorts ett par riktigt trevliga fynd den senaste tiden. Jag misstänker att folk äntligen har börjat vårstäda och tömma sina hem. Idag blev det ett bord som fick följa med hem! Nu är det inte riktigt klart var det ska få plats, men det förstår ju alla att det är petitesser. Hittar man ett gammalt träbord för 15 kronor(!!!) då slår man till. Oavsett om det knappt går in i bilen (där fanns redan en fraktpall som jag ska ha till lite andra projekt) eller ej.

Man kan ju inte visa ALLA kuddar på en gång! FÖr övrigt var det ytterligare två kuddar som hade samma mönster som någon av de jag visade. Och det blir ju lite väl och visa ett gäng som ser precis likadana ut.

Ja, nog har jag tur som har en affärsinspanare på Kungsholmen! Har det dykt upp något mer där som jag inte bör missa? Jag måste ju ha lite att spana in när herr Fräken ränner på musikaffärer...

carola sa...

tack för din kommentar och tips..
Tycker det är så roligt men skulle önska att det fanns en kurs i närheten eller någon som håller på och kan visa..

ska kiak in på länkarna du tipsade om..
tusen tack..
carola..

Mette sa...

Supertack!

Du gav mig verkligen en kick till start! Ska iväg i morgon för att göra ett kort till en kompis & ska kolla upp lim & sånt då också!

Kommer absolut följa din trevliga blogg!!! Pyssla mera! :D

Hade gott! / Mette

Hem och Lycka sa...

Du skrev att events och bloggträffarknapparna på SIB inte funkar - det beror på att jag inte kan länka dem till nåt som inte anmälts ännu ;-) Finns inga events eller bloggträffar ännu.