onsdag 4 augusti 2010

Rosa färg smyger in + kruka fixad

För ett tag sen köpte jag två små krukor i favoritaffären. Två märkliga saker med detta köp, krukorna är inte Cult ;-) och de har rosa dekoration!

Jag älskar rosa, på kläder. I hemmet däremot finns det inte, det går ju inte att ha rosa hemma...? Fast nu har det hänt! Och det är ju nåt speciellt med rosa ihop med grönt ihop tycker jag, ja det hade jag ju faktiskt på lakan redan men det räknas ju liksom inte.

Små krukor med rosa blomma
Tittar man närmare på krukorna så har de mönster både i rosa och vitt.

Rosa o vit blomma på små krukor
Och nu, bara väller det in rosa... Krukan till den Nya Fina Blomman skulle ju åtgärdas, och inte helt oväntat så blev det decoupage :-) I rosa! Ett par lager vit färg först så klart. Hoppas den stackars plantan inte känner sig förvirrad nu när det blev rosor på krukan.

Lavendel med fixad krukaLavendel med fixad kruka
Jag har klippt ut tre rutor från en servett och eftersom den hade vit bakgrund så smälter bilden ihop ganska bra med krukans vita färg. Runt kanten har jag knutit ett snöre som jag målat med vit färg.

(Det kommer ett till inlägg snart med decoupage från samma servett och då kommer ni att förstå vad jag menar med att jag klippt rutor från servetten, om ni tycker att jag har stympat rosorna, eller undrar varför det är lite gröna blad här och var bara).

Decoupage med rosenmönster på krukaKruka med decoupage och snöre

6 kommentarer:

Hobbykällaren sa...

Krukan blev ju jättefin, decoupage är ju väldig kul och funkar på så mycket. Har inte heller så mycket rosa i inredning, men det är fint och somrigt i lagom doser. Ha en bra dag. Kram Anna-Karin

Lisbet sa...

Kul att du vågade kommentera! Inte många som vill ha bokmärkena :)
Vilken vacker kruka du åstadkommit! Roligt att rosafärgen börjat smyga sej in, det är ju faktiskt lite ovanligt med rosa. Jag ser att jag har rosa blommor på gardiner här, men inte mycket annat...
Ha en bra dag!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så söta krukor, både de köpt och den "decoupagead". Och visst kan man ha rosa i inredningen, iaf om du frågar mig. Bara man inte överdriver, så att det ser ut som ett Disneyslott. ;-)

Önskar dig en riktigt fin helg!

STENLYCKA sa...

Hej!
Nu är jag hemma igen efter en vecka i Danmark vi kom idag.... Vi har haft det så härligt med son, sonhustru och deras två små killar. Vi lånade en husbil. Det var första gången för mig att åka husbil.Vi bodde alla sex i en sexbäddad bil, det gick förvånansvärt bra. Trodde det skulle bli väldigt trångt. Det var jätte praktiskt när man reser med små barn, att fixa mat, byta blöjor och ta paus här och där, man har huset med sig....
Vi har varit på Tivoli, Legoland och sist besåg vi vackra Skagen. Blev inte så mycket shopping, bara lite i Skagen.
Tyvärr ramlade min kamera ner på golvet från våningssängen i husbilen och gick sönder, så imorgon måste jag åka till fotoaffären. Tur att den är försäkrad.
Trädgården har fått en hel del vatten i från himlen medan vi var borta. Hörde av grannarna att det har kommit över hundra mm under veckan. Så mina blommor har inte torkat men istället har de blivit väldigt fula av allt regn.
Får kolla mera på din blogg i morgon, nu måste jag packa upp och sedan skall det bli skönt att sova i sin egen säng igen.
Kram på dig!!!
Raina

skapa och inreda sa...

Tittat runt i din blogg, gillar det jag ser. Får så mycket inspiration av dina härliga bilder.
Kramar Annika

Fröken Fräken sa...

Okej, nu vill jag ju gärna veta varför rosa ser så rackarns fint ut hemma hos andra, men inte hos mig?? Eller vad det är som gör att jag får för mig att jag inte kan ha rosa? Det måste vara något konstigt genetiskt!
Förresten har jag en hattask som jag tänkt klä om med nytt papper sedan sådär fyra veckor tillbaka, man skulle ha dig i närhetne som kunde klippa och klistra alltså!

Det är väl en övervägande majoritet trevliga människor på mitt jobb, det måste jag ju säga, så att du inte får för dig att det bara är knäppgökar där. Dock finns de två personer som jag måse jobba rätt mycket ihop med och som verkligen kan driva mig till vansinne. Och de förstår sig inte på pysslande heller (!!!)