måndag 9 augusti 2010

Vacuumpackat

Jag har ju som sagt ägnat en hel del tid under semestern till att tvätta kuddar och täcken, ja framför allt till att torka eländet... Jag har tvättat i stort sett vartenda täcke, filt, kudde och även (framför allt) sånt som inte används (hmmm, en himlans massa innerkuddar till dekorationskuddar...) och syftet var att det skulle komprimeras, vacuumpackas.

Vacuumpåse/tyglåda
Jag hade köpt "vacuumpåsar" på ICA, XXL för täcken och sovkuddar och Medium som jag visar in action på den här bilden för småkuddar mm. Proppa i, förslut, på med dammsugaren!

Kuddar innan komprimering
Sluuurp, nästan som på reklambilden va? :-) Fast min dammsugare är väl snyggare ;-) Här har jag packat in sex 50x50 prydnadskuddar som ska ner i förrådet (stuvade om lite från bilden innan och bytte ett överkast mot ett par kuddar).

Vacuumpackade kuddar
Den här påsen från Biltema var inte lika smart eller tjusig. Eller jag fattade helt enkelt inte hur stort 80x110 var.

Vacuumpåse
Det blir ju liksom bara en stor platt pannkaka, två dunkuddar bara i den här just nu.

Vacuumpackade dunkuddar
Så här fint blev det i alla fall i kistan när jag komprimerat mina täcken, kuddar och madrasskydd. Förut gick det knappt att få igen locket, föreställ er täcken och kuddar som bara väller upp... Jag fick sätta mig på kistan för att trycka igen locket.

Vacuumpackade täcken o kuddar

1 kommentar:

Hobbykällaren sa...

Vilken jättesmart idé, kanske skulle testa. Nu stoppar man ju täcken och kuddar lite överallt där det finns en gnutta plats över. Ha en bra dag. Kramar.