torsdag 3 juli 2008

Piffat kontor

Härligt retro 70-talskontor va?! Snyggaste skrivbordet i stan tror jag ;-) Hmm, då menar jag inte stöket och sladdarna utan Formen. Åh, jag skulle så klart tagit en närbild på den faaantastiska korkmattan också!

Nåja. Till detta fina ;-) rum på jobbet flyttade jag i påskas, det är stort som 17 men huga så fult!!! Fast kanske finare än det förra... för det delade jag med en kille som hade överbelamrat sin plats med allt man kunde tänka, och inte tänka, i AIK:s färger.




Snabbt efter flytten fixade jag några blå besöksstolar och en fin blå blomma :-) min Marimekko musmatta.



Nästa steg var att få upp nåt på väggarna och jag beställde ju en anslagstavla från Fridas gård men så ville jag fixa några bilder att ha på den så det tog ett tag tills den kom på plats, men nu så.



Än så länge är det bara två bilder (eller en egentligen, men i två varianter), min favoritbild just nu (lilla krukväxten i köket som levde hela tre dagar... men det var jag förvarnad om, det var inte mitt fel!). Fler bilder ska upp på anslagstavlan och sen förmodligen lite "vanliga" tavlor.

2 kommentarer:

Emma sa...

Svar: Jag kan inte riktigt bestämma mej angående färg på ittalaljuslyktorna och den som man mest vill ha är alltid dyrast tyvärr...hoppas ju att du vinner marimekkoskålen (eller jag;)).

Den där marimekkomattan räcker gott på ditt underbara kontor, inte alla som har marimekko där!?=) Vad jobbar du me??
Gillar verkligen din anslagstavla, den är härlig!!
En dag kvar sen är det seeemester, gud vad jag längtar...har gått såå segt det här sista, när har du semester?!
Natti natt, kram emmsan

Fröken Fräken sa...

Jag tycker faktiskt att vädret ordnade upp sig rätt bra i Sthlm. ;-) Vi har då hållit på att försmäkta av värmeslag, särskilt idag. Inte alls oväntat att busstrejken skulle avslutas preeecis till att vi åkte därifrån!!
Jag har inte så mycket träningsvärk i armarna men mina fötter kvider!

En rapport från Syster Lycklig, som vi bodde alldeles i närheten av så kan jag säga att det var ganska trångt där, och hyfsat mycket grejer. Ganska mycket pastelligt och Green Gate, och en hel del barngrejer. Och varmt.. alldeles i närheten låg Lolodi, där fanns också mycket tjusigt!!