fredag 25 juli 2008

I love Hjo

De har en sån himlans fin slogan i Hjo, "I love Hjo", och det är precis vad jag gör :-) I love alla dessa charmiga hus i Hjo!!! Under semesterveckan i Tidaholm gjorde vi en utflykt till Hjo en dag och jag kunde så klart inte låta bli att fota en mängd charmiga hus.

Det här första är kanske mer märkligt än charmigt... Jag är nyfiken på hur det ser ut bakom "planket"! Det ser ju mest ut som en kuliss upptill.


Den här fina raddan med hus hann jag ta väldans många bilder på med diverse olika inställningar på kameran. Min syster och systerdotter hade nämligen vänligheten att tillbringa en halvtimme? inne i en bokaffär, för att sen komma ut med en pyttebok + en anteckningsbok...


Jag måste ju visa att jag faktiskt inte bara tar kort på hus :-)


Och så mera hus :-) Först mot gården där det låg loppisaffärer o fik, och sen helt om med kameran och promenad rätt ut i sjön... Neeej då, där ute är uterserveringen med trädet som jag hade med i fototrissen om "gammalt". (Jag har fuskat lite o klonat bort fula glassflaggor i bilderna, jag vågade ju inte ta ner flaggorna när jag skulle fota...).


Så värst mycket shopping blev det inte under utflykten till Hjo, det kommer kanske i ett senare inlägg.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Fint! Ha det gott.

Emma sa...

Ja I love oxå Hjo=) Det är så underbart där...man kan gå och strosa hur länge som helst!!!

Ne nåra mer vildsvin har det inte blivit tyvärr men än ger vi inte upp=) Det lilla Hem& Hobby är ju som du säger inte så litet och vi var faktiskt där häromdagen...fick med mej en duk och ett ljus ut fast jag inte skulle handla nått!! Ikväll ska vi meta kräftor här, det är en årlig tradition som e väldigt mysigt=) Vad händer hos dej ikväll då??

Ha det bäst vännen, kram emmsan

Ellas Inspiration sa...

..TACK!...

Underbara bilder. Ser verkligen supermysigt ut.

Kram Karin

Anonym sa...

Åhhhh vad fina hus!!! Vad härligt!!!
Jag har sprungit på lite internet här på Öland :-) Så nu blir det lite bloggande i alla fall. tihi!
Kramis (hoppas att du har det bra)

svartataket sa...

vilke fina bilder!
Trevlig helg!

Anonym sa...

hjo är en jättefin stad!

men Semester i Tidaholm?!
hur kommer det sig?
Är uppvuxen utanför den gudsförgätna hålan så jag fattar verkligen inte...

Pumita sa...

Vilka underbara hus!! Tack så jättemycket för att du länkade!