torsdag 21 augusti 2008

Ett rött hjärta till mig :-)

Emmsan hjärtar min blogg :-) Hon har gett mig den fina söta utmärkelsen "I love your blog".


I Love Your Blog

Tack så hemskt mycket!!!! Emmsan du vet, I love Your blog!

Med utmärkelsen följer ett uppdrag, att sprida den vidare till inte mindre än sju andra bloggare som ska uppmärksammas på att deras bloggar är betydelsefulla! Jag skulle också väldigt gärna vilja skicka ett hjärta till den som uppfann bloggeriet :-)

1. The winner can put the logo on her blog
2. Link the person you received your award from
3. Nominate at least 7 other blogs
4. Put links of those blogs on yours
5. Leave a message on the blogs of the girls you've nominated

Ja, nu ser jag nåt tokigt, "girls". De som jag valt ut är tjejer visserligen men det måste välan gå att skicka till vilken sort som helst?

Utan inbördes ordning, som det heter :-) några av alla bloggar som I Love!!! Jag har valt att lägga in en liten motivering till varje men det gör man nog som man vill.

Vännen Malin, som fick mig att börja blogga! Hennes Hemfixeri är den blogg som jag öppnar först av alla, före min egen. För att se om det finns några nya bilder på mina små favoritkillar, Max o Malte :-) eller nån rapport från tillbyggnad/ombyggnad av det jättegulliga huset som pågår just nu. Och så smygfixar hon! När Malin skulle visa bild på stora Arlakossa-tavlan t.ex så hade hon plötsligt nymålade vita möbler i matrummet...!

Fröken Fräken. Slå upp ordet 'pysselenergi' i ett lexikon och där står garanterat Fröken Fräken. Jag misstänker att hon pysslar i sömnen t.om. Har ni sett hennes tygskåp? I Love Tygskåpet, och Jycken. Sen, om ni inte visste det, betong finns inte i verkligheten, det är ditmålat av Fröken Fräken :-)

Hannis, som nog ensam försörjer Sveriges alla tillverkare av vit målarfärg :-) Hon målar allt som kommer i hennes väg och är den som smittat mig med måleriviruset :-) Nu har hon ont! Har just gått en blodig dust med ett fönster, som inte fattar vad man säger fast man skriker till det. Om det fanns en OS-gren i loppisköp så skulle hon lätt vinna guld i det, och självklart måla medaljen vit så fort hon kom hem :-)

Händer bland änder, en fotogalen modig tjej som går nos mot nos och tar närbilder av äckliga insekter, massor med andra fina bilder och så änderna :-) med klockrena pratbubblor. Hennes blogg är ett lyckopiller i kubik!

Pysselprinsessan som pysslar o fixar och nyligen har gjort en omfattande undersökning om hur vi förvarar våra smycken. Hennes motto om papperspyssel är att göra massor massor så att hon får shoppa mer papper sen :-)

MariLiteAvVarje, en blogg som jag upptäckt ganska nyligen, full med inspiration om saker hon gjort och bra saker att köpa. Jag rekommenderar en titt i kategorin 'Projekt och heminredning hos oss'.

Tjohalia som har en underbar blandning av lockande (köp)inspirationsinlägg och bilder från hennes egna mycket snyggt inredda hem. Först har hon jättefint, sen ändrar hon på nåt och... det blir ännu finare. Jag fattar inte hur det går till. Hon har en ny kategori i bloggen nu, förfrågningar, hon hjälper till att hitta lösningar på bloggbesökarnas inredningsbryderier.

8 kommentarer:

Ulli sa...

Ett jättegrattis till utmärkelsen! Du har en mycket inspirerande blogg och är verkligen värd den.

Ha en bra dag!
Kram Ulli

Anonym sa...

Det här var ju en himla trevlig utmärkelse - så klokt välformulerad osv! Grattis till att du har fått den och TACK så JÄTTEMYCKET för att du ger den till mej! Vad GLAD jag blir över att DU tycker så om min blogg!!! :-)

Hannis sa...

Alltså,du har gjort min dag.
Vilket garv och så blir jag stolt!
Tack!

Och grattis till dig!
Den är värd 100 gånger om!

Ha en underbar helg//Hannis

Anonym sa...

Grattis till utmärkelsen den är du verkligen värd.
O, vad snäll du är som tar upp min blogg även om jag känner mej lite off nu när jag går i väntas tider på dotterns flytt.
Men det kommer igång snart, ni ska även få se dotters hem då(tror jag)

Ha en underbar dag och kram!!

www.gottablandat.wordpress.com sa...

grattis till utmärkelsen! kul att fa tips om lite nya bloggar!! kraaaam

Fröken Fräken sa...

Nämen! Sicken härlig utmärkelse! Fast allra mest härlig var motiveringen! Gud så glad jag blir, detta blir inledningen på en finfin helg, det är ju helt klart! Har just lagt upp ett pyssel som heter duga med anledning av detta, det gäller ju att förtjäna utmärkelsen också!

På Återvinningen har de en förkärlek för att sätta höga prislappar på allt som var modernt för ca 10 år sedan, gärna flammig terracotta eller stora skinnsoffor, och det är jag absolut inte intresserad av. Så det blir nog gratiskorgarna för mig!! ;-)

VAd ingår mer i min plan? Jo, ta en sväng förbi Åhlens och kolla in tyger är lite sugen på något till kuddar, det känns inte som om jag har något att välja på hemma (gapflabb...)

Annika sa...

Grattis! Jag har också fått den utmärkelsen! Det är alltid roligt med uppskattning! Önskar dig en trevlig helg!

Pysselprinsessan sa...

Oj oj oj! Vilken trevlig hemkomst! Tack så jättemycket! I love your blogg tooo! :)

Ang katalogen han jag inte fara innan den kom, så den fick följa med på semesternr! Hi hi! :)

Kramar