torsdag 3 december 2009

Ny servett blev tändsticksaskpyssel

Jag har varit rätt duktigt motståndskraftig mot frestande servetter i affärerna under en (ganska) lång tid men när jag såg den här så rasade hela min försvarsmur. Måste ha.

Servett med söta figurer
Och så hade jag köpt lite (fula) tändsticksaskar som jag tänkt piffa till, och varför då inte med lite servettdecoupage :-)

ful tändsticksask
Jag måste ju ha en vit/ljus bakgrund så jag klippte ut några olika motiv från servetten och klistrade med decoupagelim på vitt papper, tog tjockt papper för att det inte skulle buckla sig. Penslade ovanpå bilderna också så klart.

Lät det torka nån dag och skar sen till motiven till rätt storlek, smetade decoupagelim på tändsticksasken och tryckte dit bilden. Det gick... sådär... Bytte till vanligt allroundlim och då gick det toppenbra :-)

Servetten ska klistras på nåt mer, har inte bestämt än på vad, och tändsticksaskarna ska få andra dekorationer för det är ju inte många av motiven på servetten som passar så bra ihop med de gröna kanterna på tändsticksasken :-)

Piffad tändsticksask

4 kommentarer:

Rebecka sa...

Åh vad fint du har gjort med tändsticksaskarna. Det är verkligen något jag skulle vilja testa! Vilken bra ide.
Ha det bra!
Kram Rebecka

Hannis sa...

Du får det att låta så himla lätt!
Jag provade och det kändes som att jag höll på att limma i hop fingrarna med servetten till slut!
Jag tror jag får hålla mig till målningen=))

Ska prova ditt tips med bilderna!

Fin blev den i alla fall, din ask!

Katja sa...

oh yes! :)

Trevlig helg!

Annica sa...

Va fin asken blev,det är ju så himla kul pyssla man får liksom aldrig nog :-)
Hittade din blogg hos Synne förresten Jättetrevlig!

Ha en trevlig helg//Kram Annica