onsdag 31 december 2008

Firat tolvslaget, bloggstädat och mera turfyndande

Sådärja, tolvslaget är firat! Körde traditionell nyårsspinning klockan 11 och med andra ord målgång vid tolvslaget :-) Salen pyntad med discokula, tända ljus o glitter och sen skåla in tolvslaget efter passet (alkolhofritt, nåt annat skulle nog inte vara tillåtet på gymmet, och det passar mig perfekt). Några pigga fräscha (galna?) gick på "efterfest"... in i nästa sal och körde även nyårsbodypump! Oj, de kommer att somna tidigt ikväll...

Nu har jag städat lite i kategorierna i bloggen, döpt om, tagit bort onödiga och t.ex så här efter jul... infört en som heter Jul :-) Det är ju bra inför nästa jul!

Jag har lite mer tur i oturen-shopping att redovisa. Eftersom jag ju kom iväg senare än planerat i förrgår, ja jag missade ju så klart mer än bara en buss... när jag väl var inne i Favoritaffären för att reafynda Cult-tomtar så måste man ju prata lite om ditten o datten också :-) Men därmed så hade jag senare på dagen perrrrfekt tajming på Mique. Plockade två Cult Change-manschetter med stjärnor på 50%-bordet men när jag kom till kassan så blev det 70% rabatt :-) för de skulle just flytta över grejerna till det bordet!

Vinter/nyårsfixad Changeljusstake
Helt otroligt iofs tycker jag, för de är ju mer nyår än jul, så jag tyckte att redan 50% rea var glatt överraskande. Men lite jämnade det ju ut sig för de hade inte den randiga kvar så den fick jag köpa till ordinarie pris i favvoaffären, sammantaget blev det ändå 50% rakt över.

Nu när adventsljusen brunnit ut och julen är över så tar jag bort den ljusstaken och sätter alltså fram en vintrig/nyårsaktig Change i stället. Och passade på att byta duk från den väldigt juliga till "den diskret juliga mer allround" (men om några dagar när tomtarna åker bort så kanske den nya duken blir gardin istället, oh I love Vila!).



Flex inredning 1 år, grattis!

Missa inte att hälsa på hos Annika som nu firar 1 år med sin blogg Flex inredning, firandet, utlottning av ett vackert foto, pågår t.om imorron nyårsdagen.

Grattis Flex inredning!



Sist, men absolut inte minst!
Önskar alla bloggare och bloggläsare ett enormt Gott Nytt År!!!



8 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Jag började läsa och tänkte att vänta, oj har jag pysslat mig förbi tolvslaget?! Men sedan insåg jag att ni varit tidigt ute och firat... Här har jag ju i sann Fröken Fräken-anda INTE ägnat mig åt att sätta på mig festblåsa, bjudit på välkomstdrinkar, tillagat ostron, räkor och fondue osv. Nej, nyårsaftonsdagen kan gott ägnas åt pyssel! Blåser nu inte herr Fräken bort på vägen hit så hoppas jag snart få sätta mig till bords och äta den största och smaskigaste smörgåstårta som jag någonsin gjort (den blev ju jättehög!!!)

Ja jag vet att det är svårt att förstå, själv fattar jag det inte heller, jag har fortfarande inte fått en egen nyckel till tygaffärerna. Och inte får jag gå före i de jättelånga reaköerna heller. Fnys!!

Hade Ikea öppet på Annandagen?! Jahaja, här var man ju dit igår och det måste jag säga att den rean var sannerligen inte mycket att komma med! Jag kollade, klämde och inspekterade skåpet Granemo ytterligare en gång men det känns fortfarande inte rätt. Det är inte helt rätt för mina tyger.

Ja, Gott nytt år nu, vad du nu planerar att fira detta tolvslag med?! Cykling utomhus?

Pysselpralinen sa...

Gott nytt år!
Nyårsspinning låter som ett svettigt sätt att fira tolvslaget, men riktigt skönt efteråt gissar jag? Någon spinningsadel har min lata lilla rumpa inte sett till på bra länge. Men så är det i juletid och flyttid och allt vad det har varit det senaste.
Ser fram emot ett nytt härligt pysselår utan flytt en gång i kvarten. =)
Hoppas att du får en helhärlig afton!

Lisas inredningsblogg sa...

Såå snygg culten blev! Bra med rea sånt gillar plånboken! Jag ska in och göra stan imorgon, gå på lite reor och så där :D Hoppas jag också kan fynda lite nu! Gott Nytt på dig m! kram!

Annika sa...

Vad gullig du är som skriver om min blogg! God fortsättning! Kram! ♥

färg o form sa...

Oj! vad du fyndar, visst är det roligt att hitta massa saker efter jul till kanonpris.
Hannah

Josefin Brorhed sa...

oj vilket fynd, va fina dom var :)
gott nytt år!

Anonym sa...

mysig blogg.

Malin sa...

Rea på Cult, det hade jag inte velat missa för allt i världen!
Är en riktig sucker när det gäller deras grejer och är lite avis på dina fynd=)

Kram kram