söndag 16 november 2008

Shop until you drop

Ja, i torsdags hade Västermalmsgallerian parollen "Shop until you drop", det var alltså verkligen nödvändigt att shoppa, det var ju en order! :-) Och dessutom 20% rabatt på det mesta i alla affärer. Eftersom jag redan bestämt att jag behövde en ny julstjärna till fönstret så var det ju bara att lyda och gå in i gallerian :-)

Julstjärna som sagt, en vit borde man ju kunna ha ett tag hoppas jag, den förra är turkos och den lär ju inte funka numera med gröna gardiner. Det är ju liiite för tidigt att hänga upp den nu så ni får bara se den platt som en pannkaka.

Ny julstjärna till fönstret
Och så kunde jag inte motstå... en adventsljusstake... :-)

En adventsljusstake, till samlingen...
På Granit köpte jag några plastburkar och så hittade jag de här coola flaskorna. Rapsolja behövde jag ju och den andra flaskan...? Kanel- och äppeldricka som ska värmas, nån sorts alternativ till glögg kanske, bra i så fall för jag gillar inte glögg.

Fina flaskor, olja o drickaFina flaskor, olja o dricka, närbild
Till och med Presstop hade 20% på allt, så jag köpte en tidning med jultema, en fransk blev det visst. Efter det kan jag konstatera nåt som jag inte tänkt på förut, att "Bonne Année" är bra mycket mer estetiskt än vårt svenska "Gott Nytt År" :-)

Här är en tjusig bild från tidningen. Frostig frukt-pyssel (pensla med äggvita och doppa i strösocker) brukar ju finnas i svenska tidningar också, men det här var väl lite extra pampigt :-)

Frostig frukt

9 kommentarer:

Emma sa...

Oj vad du har handlat, jättefina grejjer! Bra ordval som passade dej perfekt (mej oxå för den delen), att vara tvungen och handla...inte så ofta man kan handla utan dåligt samvete;)Längtar så till advent, myysigt!!! Nu tror jag att jag ska gå in och tävla på alla bra tävlingstips du gett...du har ju haft turen att vinna dom fina ljuslyktorna, grattis=) Ha nu en skön söndagskväll, kramar emmsan

Pysselprinsessan sa...

Vilken fin adventsljusstake!!
Kramar från Island

Pysselpralinen sa...

Ah vad härligt med shopping med rabatt! Då måste man ju passa på lite.
Jag var faktiskt i Täby centrum idag. Gud vad gigantiskt det är! Och så ligger det i världens ände. Men det var kul att åka till ett nytt ställe.

Pepparkaksformar på Designtorget låter intressant, dom måste jag ju spana in! Härligt att ha spejare ute som kan kolla in marknaden. Annars verkar det lite magert med formar i år.

Adventsljusstaken var härligt robust! Och äppelkaneldrycken låter god. Fast jag gillar ju glögg också, fick faktiskt dricka lite glögg ikväll hemma i min ensamhet. Nu är det bara två veckor till jag får flytta till nya lyan! Det känns underbart!

Förresten, såg du snöstormen idag? Första snön för i år, eller hur?

Hoppas du får en trevlig måndag!

Anonym sa...

Adventsljustaken finns inte här på Indiska har inte världens största sortiment precis, den var ju helt underbar.
Pappstjärnor köpte jag till dottern på Indiska men hittade sen nästan likadan på Coop får ynka 25 kr st, jaja sånt händer helt tiden. Tur jag fick 20 % iaf.

Kram!!

Anonym sa...

Endera dan ska jag visa min julstjärna som jag faktiskt fått av en vän - den är röd och ......tja bara enorm helt enkelt. *s*

Fröken Fräken sa...

Jamen så bra att du nyligen varit in i en Granitbutik! Jag har på hemsidan spanat in en vit, niouddig stor pappstjärna som ser alldeles bedårande ut, men frågan om den är det i verkligheten?! Och riktigt kritvit? De hade ju stjärnorna på extrapris denna vecka, men typiskt nog är det ju nästa vecka jag drar till Sthlm! Hoppas att den finns kvar!

Jag förstår ju att du bara var tvungen att shoppa under de premisserna. Du gjorde ju bara din plikt, som Karl-Bertil skulle ha sagt. Och pappstjärnor kan man ju inte ha för många av, säger jag som säkert har tre gånger så många stjärnor som jag har fönster...

Undras om man skulle ta och packa lite för kursen denna vecka? Bäst att se till att man har en inredningstidning med sig om man drabbas av plötslig pyssellusta.

Lisas inredningsblogg sa...

Roligt med shopping! Flaskorna kikade jag också på för bara ngra dagar sedan :D KRAM

Angel.Pearls sa...

Jättesöt julstjärna! Fältöversten hade samma 20%-kväll, men tyvärr (eller tur för plånboken) kunde jag inte närvara..Kram// Eva

Anonym sa...

Har du smaka äppel/kanel drickan? Var den god?