lördag 22 november 2008

Jul-Cult och vintervy

Nu är jag redo för julen! Jodå minsann, Jul-Cult är inköpt så nu kan julen få komma när den vill :-) ja "jultiden" alltså. Jaaa! Det är ju första advent nästa söndag, oj oj, dags att kika vad som finns & funkar i jullådan nere i förrådet.

Mina Jul-Cultisar är lykta/hus och manschett till Change, och så en liten tomte till Smycka-krukan också. Den satt bara där under en minut, medans jag tog bilden, lovar!

Jul-Cult till Changeljusstake
Liten tomte till Cult Smyckakruka
Ja helt klart är det vinter i alla fall, jag blev en aning chockad i morse när jag drog upp rullgardinen och såg det här... och det snöade fortfarande!

8 kommentarer:

Emma sa...

Åhh...du har ju köpt precis dom cultisarna jag vill ha..men du kanske inte vill ha dom längre utan skicka dom till mej istället!?;) Ne skämt o sido, dom e riktigt fina, längtar så hemskt mycket...speciellt nu när snön har lagt sej. Hoppas den stannar oxå=) Natti natti gummsan, kramar emmsan

Annika sa...

Åh, har ni också fått snö! Så fint! Jag törs inte gå in på Mias Lustgård, som säljer Cult-prylar här i Umeå - riskerar stort hål i plånboken varje gång. :)

Svar: Jag förstår att du passar på ballongerna! ;) Hos oss blir det ballonger imorgon - det hör liksom till. :)

Fröken Fräken sa...

Nämen, kan det vara möjligt?!? Det finns här uppe någon affärskedja som inte finns i Stockholm!!! Nåja, på Dollar store är det blandat högt och lågt, och en del är ganska smaklöst.. De har ju jättebilliga panelgardiner, så de ser man hänga i var och vart annat fönster och just därför är jag inte så sugen på dem..

Snö här med! Sötaste jycken i stan och jag har just varit ute och inspekterat. Han kom tillbaka med rejält med snö i mustascherna.. Det blir ju trots allt viss julkänsla med snö..men generellt är jag ju snömotståndare!! Ska börja jula till det mera idag, men jag känner mig lite trött och seg idag.

Har inte varit in på ett tag dit till QL Design där de har ASA, de påstår att de har gjort om, men jag vet inte om de har gjort en Hemtex eller om de verkligen har gjort om, hum hum... Men så länge har du ju fiffiga Cultkrukor!!

Anonym sa...

Har några av dina cultisar sedan förra året.. I år ska jag köpa den silvriga boken tänkte jag.. Den ska få bo hallen på det nya svarta högblanka skoskåpet hade jag tänkt! :)
Men herregud vad snö ni har. Här är det gröna gräsmattor fortfarande i södra delen..
kram

Malin sa...

JAg köpte faktiskt också allt det där. Kommer bli superbra!!!
Lääängtar!

Pysselpralinen sa...

Jamen tjena, kul i jul att flytta i en snöstorm. Att köra från söder om söder till Jakan tog sin lilla tid i lördags men efter 3 bilturer är nu det mesta ivägflyttat. Nu är det då bara jag, datorn och mina presentpapper i sin betongrulle som ska forslas dit också. Det blir om en liten vecka.
Och det är bra, för annars hade jag nog börjat oroa mig för att mina stackars pepparkaksformar skulle få fötter.

Jag längtar efter att få börja inreda och pyssla med min nya lägenhet. Den är så fin och nyfixad! Åh, vad skönt det ska bli att slippa stänga in sig i ett litet rum för att få vara ifred.

Mina julsaker är dock tyvärr, tyvärr kvar i Göteborg på vindsförrådet. Det känns lite tungt. Men jag får bita ihop och gilla läget, den här julen får bli lite improviserad. Men jag blev minst sagt köpsugen när jag såg dina nya snygga Cultingar. Kul när man kan byta ut lite och variera till en billigare peng.

Usch, vinden viner utanför. Hoppas jag inte måste köra snöskor till jobbet imorrn...

Pysselpralinen sa...

Julreor är bra. Man kan faktiskt göra fina fynd om man bara orkar vänta lite till efter julhelgen.

Mitt problem är bara att när jag går och kikar i butiker för att handla julklappar hittar jag alltid en himla massa saker som jag verkligen måste ha själv! Det är jobbigt. För man ska ju lägga sina pengar på klapparna. Och jag är ju en sån som verkligen vägrar sluta med julklappar. Vår familj har uttalat halvhjärtade försök till att minska ner julklappsbytet men jag vill inte! Det är så mysigt att få fundera ut den perfekta klappen, leta rätt på den, packa in den fint och sedan ge bort den.
Men det är svårt när man vill handla minst lika mycket till sig själv samtidigt. =)
Sov gott i vinterstaden!

Anonym sa...

Jag har också köpt lite nya julsaker från Cult. Krukan har jag inte sett innan! Den var riktigt fin! KRAMISAR!