onsdag 12 november 2008

Lyckliga lyktor + gröna durkslaget

Två lyktor är idag extra lycktiga, oj, fel, extra lyckliga. Nämen, fel igen, det är ju jag som är den lyckliga!!!

Det här spännande paketet har jag fått, och ni ser ju hur många frimärken... TUNGT paket.


Ja, ni börjar ana va? :-) Jag har vunnit!!!

Den duktiga, kreativa, energiska, många-järn-i-elden-bloggerskan Tjohalia hade ju nyligen en tävling, och där hade jag lyckan att vinna två kivi-lyktor!!! Tack snälla Sandra! Vad ni än gör, besök inte hennes blogg :-) det kan vara vanebildande! ;-) Ok, säg inte att jag inte varnade :-))

Lyktorna kommer att trivas så bra hos mig, tillsammans med de tre jag hade innan. Men nu... är risken överhängande stor... att jag måste köpa fler :-) tills jag har alla färger... (eller nästan alla, det finns faktiskt ett par färger som jag inte vill ha, tror jag... och några som väl är orimligt dyra. Ja min favorit Rose Olive kostar ju 319, och det är inte den dyraste...).




Svar om Gröna Pärlan

Och här kommer svar till Micke som frågade om mitt gröna durkslag, min Gröna Pärla :-) Det fanns ingen avsändare i din kommentar så jag lägger in svaret här och hoppas att du ser det. Durkslaget är av märket Villeroy & Boch och är köpt på NK i Stockholm och det kan nog finnas hos andra också som säljer V & B.

Jag kommer inte ihåg vilka andra färger som fanns, jag hade ju bara ögon för det gröna :-) Men det var ju i våras så det kanske är helt andra färger som gäller just nu, kanske lite murrigare färger så här års? Zone hade ungefär samtidigt ett liknande durkslag, i en massa olika färger, så det kan ju vara ett ställe värt att kolla också.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis så himla kul!!

Tror snart jag är den enda i bloggvärlden som inte äger en sån ljuslykta. Gillar dom skarpt men har så mycke andra ljusstakar och lycktor nu att t.om Vända och tända får stå i skåpet.

Var inte ens med och tävlande....

Kram!

Fröken Fräken sa...

Jag vill också ha presenter nuuu! Och eftersom jag hoppades på tårta till fredagsfikat, och det faktiskt blev tårta, så kommer jag säkert att bli översköljd med presenter när jag kommer hem! Jajamen, det tror jag stenhårt på!

Jo, man måste begagna sig av alternativa metoder när man har en hyresvärd som inte fattar att man inte kan ha mörka trälister när allt annat är vitt eller ljusgrått. Simsalabim, vit självhäftande plast. Har dock en bit kvar att klä om, men plasten jag hade hemma tog oväntat slut..

Då är ju fredagkvällen räddad, du kan sättta igång att böja tråd! Själv ska jag baka pizza. och så känner jag ett starkt tygbehov.. tygerna roooopar på mig...