lördag 29 november 2008

Liten tjuvstart + tvärstopp

Det var flera timmar kvar till första advent och jag hade smygstartat en gnutta och tomtat till Cult-grejerna i köksfönstret. Men sen, tog det tvärstopp.

Jul-Cult i fönstret
Duk och gardin då? Big BIG problem. Det började så bra med att jag hittade två fina dukar på Hemtex idag (till vänster och höger på bilden), köp två betala för en, Hemtex som sagt. Sen behövdes bara att hitta en gardin som passade till nån av dem eller båda.

Då... gjorde jag misstaget att gå in på Village och kunde inte gå därifrån utan den grå gardinen med blommor på, men den passade ju inte till nån av Hemtex-dukarna, så jag måste köpa den randiga löparen på Village också. Ja de passar ju ihop med färgerna så klart, och är jättefina, men det känns inte rätt. Men så kom jag på att jisses, jag var ju inte ens in på Åhléns och kollade tygavdelningen! Jag gör det imorron så har jag säkert löst både duk och gardinproblem sen!

Gardiner! Dukar!
Jaha, sen har jag hela kvällen hållt på och duttat o grejat och vridit och vänt, hur ska jag göra? Till slut så gick det upp ett Liljeholmens :-) Den grå är ju faktiskt inte en gardin, det var ju bara jag som ville förvandla den till det eftersom det var gardin jag var på jakt efter! Det kommer att bli den randiga som gardin och sen kan jag alternera med den grå och den beige (den till vänster alltså) som duk. Den mörka ska bytas mot en till beige eller sys om till kökshanddukar (väldigt tunna...).

Nu känns det ju nästan klart, men det sabbar jag nog när jag går till Åhléns imorron, då hittar jag säkert ännu fler fina gardiner (dukar) och tyger som inte går att kombinera ;-)

P.S. Jag gjorde en liten städning i kategorier, hoppas det inte "stör" i Bloggkoll, att ni blir mailbombade, men jag tror inte det för det ska inte ha blivit nån ny publicering. D.S.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, oj vilket pysslande, själv har jag bara fått några saker i fönstren, har inte tänkt byta gardiner i köket men så kom jag på att de jag ska lämna till välgörande ändamål kanske jag ändå ska sätta upp, ligger i en säck i bagagen på bilen. Får se hur det blir med den saken.

Vad söta dina Cult är, gillar de små tomtarna.

Har inte ens tänkt lägga på några juldukar i år. Tror förresten att de ligger i säcken även de. Har bara köpt lite underlägg på Village i filt som jag ska ha som duk på rumsbordet. Har ju inte duk där annars heller.

Många kanske tycker jag är trist denna julen men jag tycker det är ganske skönt med en sparsamt pyntad jul efter alla år med julgranar i olika storlekar och tomtar överallt.

Åhlens är en farlig plats och även Village, de borde ha varningsskyltar utanför. Kommer då aldrig ut tomhänt från de affärerna även om jag bestämt så.

Idag är det julskyltning, får se om jag sticker bort en sväng. Village har ju alltid öppet....

Ha en bra första advent!

Kram!

Jo sa...

Oj, vad du har pysslat och fiffilurat! :)
Jag ligger ju lite i lä när det gäller pyntandet, helt klart! :)

Hoppas att du får en mysig dag!

Hannis sa...

Moahahaha!
Du har ju drabbats av julförvirringen!!
Jösses vilket pysslande!
Gå nu inte till Åhlens!!
För då kommer du att få börja om..

Jag väntar ett tag.
Får bli en enkel adventsstake och lite röda äpplen=))
Köpte lussekatter och pepparkakor.
Strider mot alla självskrivna regler men,men *ler*

Lisas inredningsblogg sa...

Så mysigt du har det!! Nu är ljusen tända här och det blir så härlig stämning! Hoppas att du får en trevlig och julig 1:a advent! KRAM

Emma sa...

Hihi, du e rolig du, vågar du verkligen gå in på Åhlens, känner på mej att det kan blir farligt!?;)
Village kan man ju bara inte gå in i utan att få med sej något ut...farligt farligt...märker du, allting e farligt??=)

Jag är i farten nu efter alla kalasanden hit och dit så nu har jag nog blivit firad av alla, kul!!! Är nu stolt ägare av både Hanna wering koppar och en marimekkoskål bla.=)

Vad söta dina cultisar e, i like cult och det verkade vänner och familj oxå veta om=)

Ha nu en fortsatt skön 1:a advent, kramar emmsan

Pysselprinsessan sa...

Hi hi hi! Lite dominoeffekt! Ja, Village brukar vara farligt att besöka! ;) Tack för tipset om "pyssla" på isländska... Måste kolla upp det! :)
Kramar

jennys hus sa...

hahaha, vad rolig du är:-) Det är det som är så farligt med att gå i olika affärer speciellt de 3:-)
Kram/jenny