fredag 14 januari 2011

En klassiker + godis

Jag gjorde en klassiker. Nej, nej, inte Den, Vasaloppet är ju inte riktigt än och nä, jag hoppar nog över det i år, igen :) Min klassiker är den Kla(nt)ssiska Klassikern... Kastrull på spisen, i med matlagningsgrädde, vända ryggen till för att diska ett par saker och så vips! så är innehållet större än kastrullen så att säga...

En betydligt trevligare klassiker är Plopp. Såg miniploppar när jag var och handlade och tänkte gott, jag tar en påse, eller näe stopp, inget godis då äter jag väl bara upp det :) Men så såg jag... Alltså kolla vad de gjort, hur gulligt som helst ju, klart jag måste köpa en påse! Ja, bara för att visa i bloggen så klart ;)

Puss&Kram-PloppPlopp i skål
För att det ska bli lite rättvisa här i världen så köpte jag lite "godis" till orkidéerna också, jag har för första gången i mitt liv köpt blomsternäring. Ojjjj, vad kommer att hända, kommer det att bli som en djungel här nu? :) Fast, som jag tolkar etiketten så är det bara månad 3-9 man ska använda den. Ooooh, jag vill ju börja nu, jag kanske kan testa på en bara, tjuvstarta lite? Vad är det värsta som kan hända? Om den nu funkar över huvud taget... det fanns fler att välja på och jag bara tog första bästa...

Orkidénäring

2 kommentarer:

Tina sa...

Tror inte att det händer så väldigt mycket om du tjuvstartar. Bara du ser till att "hålla måtten", dvs, inte överdosera. Det är väl så att man börjar ge näring när solen börjar lysa, tror jag... och slutar när växten ska vila... Är ingen expert, men har haft krukväxter sen 70-talet och väldigt få har dött för min hand ;o)) Och orkideerna har trivts bra hos mej. Men är dålig på att ge näring åt dom. Däremot brukar jag hälla jorden/barkbitarna i en sil och skölja av dom ordentligt för att sen lägga tillbaks bark och blomma i krukan. Och dom blommar alltid bäst när jag glömt bort dom.. ;o)

Hannis sa...

Självklart var du bara tvungen att köpa plopp bara för att visa på bloggen!
Absolut inte äta=))
Dom där har jag missat!
Är annars en ploppälskare.

Ja, ähum det där med blommor och näring ska jag inte kommentera eftersom att jag tar livet av dom oavsett...