onsdag 18 november 2009

Älgen blev en hängare

Det blev ingen älg, eller ren, men visst var det nära :-) Bara att böja "benen" på "älgen" så blev det... en hängare.

Jag har inte bestämt var den ska sitta än, här har jag bara satt upp den lite provisoriskt i hallen för att fota. Extremt provisoriskt, med två knappnålar... så det var lite trixigt att få den att sitta kvar när jag hängde på smyckena (nålarna klonade jag bort på bilden, det såg så fult ut).

Men det blir nog nånstans i hallen, och sen får jag komma på nåt att hänga på den, inte smyckena för alla är mer eller mindre i silver och de ska förvaras i lufttäta plastpåsar har jag fått instruktion om, hur tråkigt som helst ju.

Hängare i trådslöjd
Trådslöjdshängare närbild
Trådslöjdshängare så går det till
Uppdatering 2009-12-20: Korrigerat koden i bilderna så att de öppnas i webläsaren och inte i bildredigeringsprogram. Fattar inte vad som hänt...

7 kommentarer:

Hannis sa...

Tada!En fanfar tycker jag att hängaren är värd!
Och läckra smycken dessutom.
Men varför måste dom förvars så?
Jag har mina silversmycken framme, ska man inte ha det?

Nu samlar jag ljusgrejer för fullt.
En arbetskamrats son har någon skolgrej där dom samlar.
Så nu är det återvinning!

Spik, skruv och drömmar sa...

Hej!
Tack för kommentaren inne hos mig så att jag kunde hitta till dig.
Vilken fin hängare du har gjort. Smycken är för vackra för att gömmas undan.
Ha en trevlig söndag!
Kram Therése

Min vrå... sa...

Ja nu ser man! Den blev hur snygg som helst!

Lillstrumpan sa...

Ah, fint! Jag har som mål att lära mig luffarslöjd, men har lite svårt att få tummen ur :( Att köpa ståltråd får bli ett första steg iaf! Kika gärna in på min blogg: www.thenorp.blogspot.com

Rita sa...

Vilken läcker hängare! Så välgjord ser den ut att vara också. Jag är kass på trådslöjd, men tycker det är så fint. Ska kika runt lite mer på din sida, finns mycket o se här.
Fin blogg!
Ha en bra dag!
Kram/Rita

Moster Maska sa...

Tack för din kommentar hos mig! Väldigt mycket kul och fint du har på din sida. Hängaren blev supersnygg! Ses igen!

Hanna sa...

Åh, tack för din kommentar hos mig!

Jättesnygg älg! Du måste blivit alldeles snurrig av o snurra all ståltråd :)
Passade fint som smyckeshängare!

Ha en fin adventshelg!
Kram Hanna