tisdag 27 januari 2009

Bekännande och skumt med headern

Men hjälp! Vad hade hänt med min header idag?! Där var bara ett KRYSS istället för bild, ja i IE6 vill säga, i Firefox såg den ju ok ut. Är det fler som drabbats?

När jag gick in i layouten så stod det att det var ogilgtig URL, men hur gick det till då??? Jag borde ändra header... bäst-före-datum har nog gått ut så att säga... men jag har inte rört den, är detta straffet? ;-) Och i Firefox var den ok som sagt. SKUMT är vad det är, men nu har jag lagt tillbaks den gamla (trista, ja jag ska hitta på nåt nytt!), tur man har backup på grejerna i alla fall...

Och så ett bekännande... Jag köpte ju inte bara lådor till ordning o reda i syskåpslådan när jag var på IKEA, det blev ju en tygbit också :-) Men det är faktiskt många år sen jag köpte tyg, där.

Stockholm Blad, jag köpte en lagom bit till tygtavlan, det är nog ganska lämpligt eftersom mönstret av nån anledning inte går hela vägen ut till kanterna, av nån anledning. Men kanske det blir lite för mycket brunt i rummet då. Jag var ju tvungen att köpa en bit ifall det skulle ta slut

IKEA Stockholm Blad, brunt
Andra färger som tyget finns iIKEA Stockholm Blad, alla färger

8 kommentarer:

Hannis sa...

Förstod jag väl att du köpt mer än lådorna*skrattar*
Ska ut och leta tyg i dag.
Funderar på att prova sy en qvilt.
Har inte en aning om hur man gör men vad fasiken,kan ju inte bli mer än fel!
Har du sett att du har en award att hämta hos mig?
Tycker du är värd den!!

Anonym sa...

Hej svejs,
Här fär första gången och måste bara slänga iväg en kommentar. Det finns en efterföljare till powershot s5is. Den heter Canon Powershot SX10 IS. Jag har en s3is och är väldigt nöjd.
Ha det gott!

www.gottablandat.wordpress.com sa...

jättefint tyg.. ja det blir oftast mer än man tänkt köpa när man e på ikea ;-)

Millan sa...

Snyggt tyg, köpte du tygramarna med på IKEA eller har du andra som du brukar använda?
Jag har två från IKEA tycker de är lagom stora och snygga bredvid varandra.

Fröken Fräken sa...

Hm. Saker som tekniskt inte fungerar vad gäller bloggsidor och andra sidor vet du ju att jag inte kan vara behjälplig med. Jag är ju inte troende. ;-) Men nu ser då allt bra ut från min sida av skärmen åtminstone...

Bah!! Inte är det något att bekänna att du köpt en liten bit av det tyget. Det kan ju hända att jag råkat köpa en bit (knapp märkbar) av alla de där färgvarianterna utom den cerisefärgade. Kände att den kanske var en smula för cerise. Plus att herr Fräken såg helt svimfärdig ut när han såg färgen.

Kanske att det blir kuddar av det gråa, jag funderar på att föra in lite grått och blekrosa i vardagsrummet, så här när man hoppas och tror på en vår någon gång så känns det lite hårt med svart.

Jamen, det var ju svårt att fota på nytt denbetongmålade urnan när den inte finns med oss i detta liv längre. Men den har det säkert jättebra i sin krukhimmel. Ev kanske de nya fuskmålade urnorna kan få komma på plats här på hyllan. Skulle dock vilja ha Plättar i luften i dem och de plantorna ser ju alldes ynkliga ut just nu. Plus att jag kan bara hålla liv i dem på sommaren. Så jag får vänta ett tag till - jag vill ju inte bli känd som Plättmördaren!!

Jag skulle tippa att vitlöksklyftorna sätter igång att växa i ungefär vad som helst. Svårigheten är snarare att få dem att sluta. Efter ett tag blir det ju ganska rangliga spröt! Så prova bara med vanlig blomjord!

När jag var på Kupan idag tror jag minsann att det var någon som rensat i sitt tygskåp för det var ovanligt mycket tyger där. Nu var det tyvärr så att det verkade som om det var 80-talet som rensades ut, och uppriktigt sagt, det var inte ett bra tygmönstersårtionde!

Okeej... diska efter fikabakandet (min tur att distribuera fika på jobbet... till 40 pers!!) eller sy kuddar... tuffa avgöranden...

Jah Hollis sa...

Som du noterade försvann även min profilbild och det gjorde den hos mig också, fastän jag har Firefox. Den är tillbaka igen och jag tror det var något tillfälligt fel (så länge det varade, gick det heller inte att se Youtubelänkarna på min blogg).
Jag brukar sortera in det under "sånt som händer".

Anonym sa...

Vilket snyggt tyg! Nu finns bilder på min "egendesignade" spegelkoja på min blogg om nån är nyfiken:)

Emma sa...

Nämen du, har du köpt tyg, det brukar väl du aldrig göra??;) Älskar det tyget, så stillsamt och snyggt!!! Hoppas allt e bra annars gumman?? Ha en mysig lördagskväll, kramar emmsan