tisdag 15 april 2008

Tisdagstema, himmel

Vilket himmelskt tisdagstema för en himmelsamlare :-)

Jag har inte tagit nån bild just idag, i så fall skulle det ha räckt att fota ett grått papper... Det blir från "arkivet" men jag är ju så himlans ;-) velig så jag kunde ju så klart inte bestämma mig, det blidde tre himlar.

Tidaholmshimmel

Vanlig svensk himmel Dag, Tidaholm i juli 2003 (första digitalkameran, sprillans ny då, snart femårskalas alltså!)

Allsångshimmel

Vanlig svensk himmel Kväll, Allsång på Skansen i juli 2004 (va, var det artisterna man skulle kolla på?!)

Vanlig grekisk himmel ;-) Kväll, Kreta i juni 2007


Jaha, himmelsamlare, vad är det nu då??? Jo jag behövde en himmel till ett projekt för ett antal år sen, när jag skulle börja testa Photoshop. Då kom jag på att det är kul att samla på himlar helt enkelt för de ju så fina och kan variera så otroligt mycket!

8 kommentarer:

Linda -Galleri Palla sa...

Himla snyggt, hörru Monkan ;)
Jag gillar också bilder av himlen. Igår när jag stod o tittade ut på kvällen och solen höll på att gå ner var det alldeles underbart. Rött, lila, lysande, glittrande... Härligt. Tyvärr hann jag inte plåta...

svartataket sa...

vilka vackra foto!

www.gottablandat.wordpress.com sa...

ojojoj vilka läckra "himlar" du lykcats fa pa foto!

Fröken Fräken sa...

Den sista bilden blev jag ju alldeles sommarlängtansfull av (vilket jag är iofs hela tiden). Men nu är himlen blå och solen skiner och snön smälter sakta med säkert... fast inte är det ju Grekland inte... Give me some moussaka!

Anonym sa...

Ooh, den första är min favorit!

Moi sa...

Det var läckra himlar ! Jag håller med dig himlen kan ju växla i oändligheten. Jag har själv några exempel.

Och du jag arbetar också mycket med bilder i photoshop. Jag gillar det programmet. Det är enkelt med bra resultat när man jobbar med bilder.

Hannis sa...

Vackra kort du knäppt!!
Längtar efter den vackra sommarhimmeln=))
Vi hade åskväder häromdagen,nästan svart himmel med blixtar som syntes då och då.
Det har sin tjusning det med i bland.


Ha en go fortsatt vecka//Hannis

Anonym sa...

Ett tacksamt och trevligt tema denna veckan! Ha det bra.