fredag 18 april 2008

Rya eller retur

Den efterlängtade ryan från Ellos har anlänt, men... det känns inte riktigt som att jag och Ellos är överens om vad "beige" är för färg... Den matta jag har fått stämmer inte på långa vägar med bilden de hade i sin katalog. Det tog ju iofs ett bra tag innan mattan kom så kanske är det en flygande matta, som tog vägen via Brasilien eller nåt och då blev solbränd?!

Här är bilder före och efter, tanken var att den nya mattan skulle vara lite mörkare än den gamla ljusbeige, men fortfarande rätt ljus. Ja typ beige kanske! :-)

Gamla mattan, ljusbeige (bomullsmatta)
Gammal matta
Nya mattan, brun ju!
Ny matta, solbränd?
Nedan, nya gardintyget är upphängt men kuddarna är fejk... (klistrat in klipp från tygfoton för att dölja de gamla mörka kuddarna), vilka färger det blir sen har jag inte bestämt men troligen inget grönt - om det blir några kuddar alls? Den där klumpen ("trappan", nedre botten-bor ovanpå källaringången-syndromet) är hopplös... Framför allt det "döda" hörnet som blir brevid!

Nya mattan & fuskiga kuddar
Ny matta o fuskiga kuddar
Nu har jag beslutsvånda, ska jag behålla mattan eller skicka tillbaks den. Den kostade bara 400 kr efter 50% ny kund-rabatt och jag tycker ju att den är fin, och skön :-) Men fel färg som sagt, lite väl o-beige... och nån beige/ljusare lär ju inte Ellos heller ha i verkligheten, att byta till. Nu efter experimenterandet känns inte den gamla heller bra längre! Ta med ryan till frissan och be om ljusa slingor? ;-)

Blir mattan kvar så skulle jag behöva hitta ett "riktigt" soffbord och flytta kistan till... nånstans (brevid trappan troligen). Det började som projekt byta gardiner, var ska det sluta...?

5 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Det är det där som gör att jag har svårt för att beställa textilier - man vet aldrig riktigt vilken färg det är, eller kvalité. Mattan var ju snygg, men jag skulle inte heller kalla mattan för beige... Det går inte att ställa soffan mitt emot "Bänken" så det blir som en soffgrupp. då kan man ju säkert göra något av det "döda hörnet"? Ja, du det är ju så med pysslandet, en liten grej ny och så står man där med tusen andra grejer som också behöver göras...

Anonym sa...

Nej men gisses, det var ju verkligen inte beiget. Men jag tycker verkligen att den passar in ändå! Ha en trevlig kväll!!

Linda -Galleri Palla sa...

Fast jag tyckte den var snygg... dock inte så beige i mina ögon. Hejsvvejs!

Anonym sa...

Jag tycker att mattan blev jätte bra ihop med eran soffa.
Men skulle int ekalla den för beige för den är ju som du sa brun :-P

Pysselprinsessan sa...

Hi hi hi! Det verkar bli dominoeffekt hemma hos dig! ;) Attans med mattan!! Den var ju fin, men inte direkt beige!
Kramar