lördag 5 september 2009

Russinburkar och butiktips

Först ett svar till Elisabeth som ställt en fråga i inlägget om Muji, ja plastavrivaren är från Muji på Åhléns och den är superbra. Det gick inte att skicka svar till din blogg, det kom upp "profilen är inte tillgänglig".

Russin på frukostfilen, sååå gott! Jag har ju avverkat några burkar och så en dag kände jag... att burkarna kanske är värda ett bättre öde än att hamna i återvinningen? Jag menar, det är ju uppenbarligen väldigt täta och bra burkar eftersom de kan hålla russin mjuka och fräscha. En disk och skala av plasten, sen såg de rätt trevliga och användbara ut :-)
Russinburkar
Vad gör man sen då? Tjaaa, kanske man kan klistra på lite servett! :-) Det ovanliga med det här pysslet är att jag har gjort det utan att ha den minsta plan om vad jag ska ha burkarna till... Men nånting i skafferiet vill jag att det ska vara, vi får se hur det blir. Det skulle vara fint med servett på ovansidan av locket också, i teorin, i praktiken så kommer ju limmet göra servetten genomskinlig och det röda kommer att lysa igenom. Äh, jag ska testa ändå!
Russinburkar med decoupage
Jag har ju lite servetter... i lådorna som jag klätt med servetter :-)
Servettlådorna
Men nog har jag väl plats för ett paket till? Nej det har jag ju inte... men jag kunde inte motstå de här fina tulpanerna :-) De är köpta på Individuell Människohjälp (Hornsgatan 29C, Stockholm), och jag var ändå rätt duktig, det fanns flera andra fina som jag ville ha, som jag inte köpte.
Tulpanservetter
"Berätta gärna för andra om oss" sa de när jag gick. Jag hade ju redan bestämt att jag skulle visa upp mitt nya kap :-) i bloggen så när jag kom ut ur butiken, gick jag in igen, och frågade om jag kunde ta ett par bilder. Här är hyllan med roliga barnsaker.
IM barnsaker
Fina skrivböcker, ramar mm och underbara trälinjaler (sorry, de syns knappt, brevid de turkosa askarna). Om jag inte redan haft så många linjaler så skulle jag ha köpt en. De hade mycket annat också, kläder mm.
IM skrivböcker och ramar
Nästan vägg i vägg (Hornsgatan 29D) hittade jag sen en butik som kanske är scrapparnas dröm, Skapa Hobby. Där vågade jag inte fråga om jag fick fota... tänkte att de kanske skulle tro att jag ville norpa deras idéer... Väggarna var fullproppade med fina kort mm. Men skyltfönstret var tomt såg jag när jag kom ut så ni får nöja er med en bild av loggan, och spegling av husen mittemot :-) På deras websida såg jag att de har kurser i butiken, verkar kul. Det var extremt klent med bilder på sidan men man kan hoppa över till bloggen och kika.
Skapa Hobby
End of report :-)

2 kommentarer:

Hannis sa...

Haha!Vi tänkte faktiskt på att han förmodligen fått förhinder med flit!
Har fixat stavningen nu=))

Alltså jag fattar inte det här riktigt.
När du klär alla burkar och pärmar är det sånt där special lim på allting?
Har fått för mig att det är krångligt som 17!
Är lite sugen på att prova, det blir ju jäkligt snyggt!

Jajemän!
Här virkas det sörru. Men jag har inte riktigt fått kläm på det så än så länge blir det mest träning...
Missar det här med stolparna titt som tätt.
Så jag har din beskrivning på bordet och sitter och stirrar på den!

Laila sa...

Nä men... :-o
Här surfar jag in och ska läsa vad du hittat på. Å så ser jag att du varit på mitt jobb! Jag är en av dom som jobbar på Skapa Hobby. :-)

Nu är det fint skyltat i butikens fönster igen. Du kom lite i en mellan period. Vi hade inte fått så mycket av höstens nyheter då än. Men nu du! ;-)

Visst får du fota där inne. Det är bara att hojta till på oss som jobbar.