lördag 11 juli 2009

Strykjärnsjakt

Nånting gick snett... Gick på strykjärnsjakt och kom hem med de här :-) Jamen, man kan väl inte gå tomhänt från en affär? ;-) Två för 20 kr tyckte jag var som hittat, fyndat på El-Giganten.

Strykjärn var ju inte lätt, eller jo kanske egentligen? Om jag bestämmer att det bara får kosta 500 kr, då finns det ju inte så många att välja på ;-) Jag har väl bara två krav, att kläder ska bli släta och att det ska vara ok längd på sladden. Visst ja, ånga! Det var ju därför jag skulle köpa, eftersom det gamla läcker så att det inte går att köra med ånga. "Nån" som slängt det i golvet...

Nu är det semesterdags, fyra veckor i frihet! Då kan jag ju leta strykjärn på heltid ;-) Nej, nej, har inte tid med det alls för nu vill jag göra massa saker som det inte funnits tid och energi till förut!

Fyra tygblommor
Ska se om jag har nån bra vas till blomstrena, då blir det nog så här, lite höstigt...

Tygblommor höstigt
...eller så här, lite vårigt. Eller så hamnar de i nåt skåp, till framtida behov.

Tygblommor vårigt

3 kommentarer:

Jo sa...

Oj, det var inte dåligt att hitta blomster på Elgiganten! :)

Strykjärn är bra att ha. Jag har ju hittat mitt ultimata nu, det där stryksystemet jag fick av Buzzador. Det är suveränt. Hur stort som helst, men jäkligt bra!

Lycka till i din jakt! :)

lolla sa...

hejsan
fina blommor du hittat,jag brukar åxå handla saker sen åker de in i skåpet till framtiden kanske,glömmer ibland bort vad jag har i mina gömmer åxå.
kram lolla

Emma sa...

Åh skönt me semester, har jag me nu! Vore väl kul att ägna semestern åt strykjärnsjakt!? Undra vem den där "nån" är som slängt den i golvet??;)

Jo här är det fullt med cyklister, överallt och man kommer ju inte nån stans utan att behöva åka låånga omvägar...grrr! Tutan använd flitigt just nu...:) Så inget Tidaholm i år då, det var ju synd:/ Men det kommer väl fler sommrar:) Ha en skön söndag och lycka till med letandet, kramar emmsan