onsdag 27 oktober 2010

Massa mera skokartongfix

Det pågår en förvandling och den förvandlingen kräver annan förvandling. Eller närmare bestämt, en Omorganisation pågår där Kontoret ska byta plats med Pyssleriet och det innebär att mina kartonger med pysselverktyg, material mm kommer fram i ljuset och då måste de piffas till.

En del av Kontoret syns på nedre hyllan, men inte så länge till, och där skymtar en kartong som jag klädde med tyg för många år sen. Där har jag satt en tygögla som "handtag".

Men det här inlägget ska handla om att den brunblommiga skokartongen har fått sällskap av några kompisar. Den stora blå nere till höger var lite klurig eftersom den inte hade löst lock utan allt-i-ett, locket sitter fast i bakkant av kartongen. De två uppe till höger behövde bara få locken fixade och den längst ner till vänster är helt ofixad, den hade t.om en bård. Slutligen, längst upp till vänster, en som behövde fix lite här och var och fick ett band runtom och en bit på locket.

Många fixade kartonger

"Bandet" runt om är inte ett helt stycke utan fyra lösa bitar, som det gällde att få på samma höjd :) Kartongen var nämligen inte hoplimmad eller häftad i hörnen som normalt och jag ville inte "tvinga" ihop hörnen så det fick bli en liten specialare.

Fixad blå kartong

4 kommentarer:

Hannis sa...

Beundrar ditt tålamod!
Snacka om knep och knåp när man ska fixa kartongerna snygga.
Jag brukar ge upp och kasta dom i stället.
Men såg din mall och började förstås fundera på det jag med!

Plåtskåpen tar jag inte bort!
Dom tillhör favoriterna i det Hanniska hemmet=))

Lisbet sa...

Så fint du gör!
Ordning och reda!
Suck! Blir lite grön... :)

kram

Mari sa...

Halloj!! Du kanske oxå tror att jag inte tittar in hos Er längre men jag smyger i kulisserna ska du veta...Snygga skokartonger o jag som slängde en massa nyss o ändå hade jag köpte spraylim i Ullared jag skulle ha till att fixa nåt sånt här framöver...får väl köpa mer skor då..eller tigga kartonger.

Nu ska jag packa klart fast det behövs iofs inte packas så mycket för allt finns ju att köpa där billigt säger min karl..lyder order (tror han ja)

Ha det så gott!! Vi hörs!!

Kajsa sa...

Vilka fina burkar du också har gjort! Konservburkar var ett bra tips, det ska jag noga testa :)