söndag 18 oktober 2009

Från lila till vit

En golvvas i hallen har fått nytt utseende. Jag var trött på den lila färgen och istället för att köpa en ny så... målar man så klart :-) Färgen jag använt är Panduros allmoge sidenmatt och den var helt ok förutom huvudvärksvarning, har de hällt parfym i eller?! Fyra lager har jag målat för att täcka den mörka färgen ordentligt.

Ja, nu är den vit och vitt är ju som vi alla vet en mycket bra grund för... att klistra! :-) Jag säger inte att det kommer att bli så, men att det kan hända. Jag har ju faktiskt en servett med vita tulpaner på (den som jag använde på servettlåda nr 2) och det skulle ju matcha fusktulpanerna i vasen rätt bra.

Vasen lila
Vasen vitmålad

2 kommentarer:

Mari sa...

En vit bas är alltid bra, ska bli kul att se va du nu ska hitta på.

Oj va många ggr du målade, med primer (spraygrundfärg) och sprayfärg hade det gått på ett nafs men du har ju ingenstans att vara så då får man ta till det som funkar. Resultatet blev ju bra iaf.

Så nu kan du ut och luffa och sälja dina alster och tjäna storkovan, gött! :-)

Ha en bra ny vecka!

www.gottablandat.wordpress.com sa...

vilken skillnad det blev. vitt är aldrig fel, så stilrent och snyggt!