tisdag 23 november 2010

Köpstopp på servetter men...

...när man hittar just Den servetten, och den dessutom bara kostar 10 kr... då bara måste man ju vara lite olydig och öka på det redan översvämmande servettlagret :)

Ny Servett
Började med att klistra på ett par tomma topsburkar som används till förvaring av diverse småprylar i badrumsskåpet.

Servett klistrad på topsburkar
Och så... nämen, russinburkar! :) Tro nu inte att jag äter en burk russin om dagen :) det är bara så att jag har sparat på mig burkar under en lång lång tid, och de är ju faktiskt väldigt bra till förvaring både av saker och livsmedel.

Servett på... russinburkar :)
Den här teburken har jag länge planerat att piffa till och nu hade jag ju hittat en perfekt servett så av med etiketten...

Teburk innan piffning
...och så blev det en helt annan servett, en annan favorit. Hmmm, undrar hur den här skulle göra sig på en russinburk då :)

Servett på teburk

6 kommentarer:

Hannis sa...

Haha, underbart!
Alla faller vi för olika saker.
Du har servetter och jag har sakrala saker.
Borde väl kanske sätta ett köpstop jag med men...

Fina blir dom dina burkar!!
Gillar piffet + att det är återanvändning=))

Hobbykällaren sa...

Det är klart man bara "måste", och när det är så billigt också. Burkarna blev ju jättefina, vilka bra idéer. Ha en bra dag. Kramar från oss.

Petra / Popetotrora sa...

Jättefina, allihopa! Jag har också sparat ihop ett gäng russinburkar (men jag behöver faktiskt inte spara så länge, för hos oss går det nog 3 burkar i veckan) som jag tänkte piffa till med lite servetter.

Ha en bra kväll!

Anonym sa...

Vad vackra burkarna blev, och vad bra att återanvända och piffa till redan befintliga saker istället för att köpa nytt.

Önskar dig en sagolik dag
Systrarna Karlsson

Klimakteriehäxan sa...

Jag har också servettsjukan. Men du har ju hittat på kul användningsområden!

Emma sa...

Blev inspirerad av dina burkar så nu har jag diskat kesoburkar för fösta gången någonsin, de kan ju vara bra att ha om man pimpar till dom :D