måndag 25 januari 2010

Vårlökslycka och solsting i vintergråååååväder?

Trots det grågrå extremt solfattiga vädret måste jag ha fått solsting. Jag har ju fönsterlampor, mina Herstal som fick flytta in i hyllan bakom soffan under julen. Man nu gillar jag faktiskt ljuset från de blå så jag ska göra allvar av planen om make-over.

Och eftersom mina två små julstjärnor fortfarande lever... så har jag fått storhetsvansinne :-) och köpt en kruka med tulpaner och en med pärlhyacinter. Pärlisar gick ju bra förra våren, hmmm det är ju faktiskt inte vår nu, jag missade nog den lilla detaljen... och tulpaner, hur ska det gå? Men det skulle vara coolt om det blev nåt.

Tulpanerna får dela plats med en miniorkidé som jag inte heller kunde motstå, fast den lilla fick bara stå där för fotografering, allt för kallt och dragigt vid fönstret. Pärlisarna hade jag ingen bra kruka till så de får bo i en tygkruka tills vidare.

Tulpaner i kruka och miniorkidéPärlhyacinter i kruka

3 kommentarer:

Helen sa...

Orkidéen är ju bara för söt!

Lillsnörpa sa...

vilka fina arrangemang!

Susihus sa...

Härligt att få plocka in lite vår när vintern rasar på utanför! Må gott
Kram