måndag 28 juli 2014

VÄLKOMMEN du prickiga Prymadonna!!!

I torsdags dök plötsligt en tanke upp i mitt huvud. "Provdocka, dags att köpa provdocka!!!". Snabbt som vinden kikade jag in på Tradera och hittade en men tänkte att nja 1100, inte superbilligt direkt för begagnat, jag kollar på nya istället. Och se där minsann, det är rea runt om i butikerna! (I fredags när jag köpte min så dök det faktiskt upp en ny för 1000 kr på Tradera också, sen vet man ju inte var priset stannar om det blir budgivning).

Genom mitt letande lärde jag mig att det ju finns en massa olika modeller. T.ex Prymadonna som är ruskigt mycket snyggare med svartvitprickigt tyg än gammaldags vinrött som Diana har. Fast just det kanske en del föredrar, för att det är "originalet". Diana å andra sidan har snyggare form på underdelen, är kortare helt enkelt tror jag. Men det som avgjorde var Prymadonnas former totalt sett. Och så prickarna så klart :)

Prymadonna provdocka i helfigur

Hon kostade 1590 på Ohlssons tyger istället för ordinarie 2200. Jag hittade billigare i en annan webbutik, dock inte Prymadonna, och jag ville gärna köpa i en vanlig fysisk butik så det fick kosta ett par hundralappar extra. Väl investerat eftersom jag då undvek ett felköp som jag tror att Diana skulle ha varit, hon är helt ok men inte riktigt jag.

Jag har nu ställt in reglage och höjd till nåt som jag tror är jag fast hmmm, höftpartiet ser lite bulligt ut. Det som slår mig när jag tittar på henne är att, jisses vilken jätte, så lång. Sen går jag fram och mäter igen, axel mot axel, och jodå, det är ju "jag" som står där :) Lite större fötter kanske ;) och dubbelt så många. Inte så fina, måste nog göra nåt åt dem.

Och den där tanken som dök upp i huvudet i veckan, jag tror det var Prymadonna själv som talade till mig :)

Prymadonna prickig provdocka

2 kommentarer:

choicesbyannie sa...

Men klart du ska ha en provdocka. Tänk bara vilka fantastiska kreationer du kommer kunna skapa nu. Så spännande att se;)

Loppisar är härliga men jag kan förstå att det kan tyckas lite jobbigt med alla saker överallt, det är då det gäller att ta på sig sorteringsglasögonen ett par glasögon man helt enkelt får öva upp sig till. Just nu är mina sådana glasögon väldigt uppövade men jag minns en tid då jag blev trött bara jag steg in en en loppis. För mycket intryck helt enkelt.

Malmljusstkar är ljusstakar tillverkade av malm. Malm är tyngre, dyrare och lite mer röda i nyansen än mässing. På auktioner eller "finare" secondhand affärer brukar ett par malmljusstakar gå på en bra bit över 100-lappen så min 50-lapp kan anses som ett fynd;)

Fin dag till dig
Kram
Annie

Tinis vita hem sa...

Tack för din kommentar hos mig :) Jag är nog ingen expert på Lavendel, men jag skulle själv göra så att jag skulle skörda Lavendeln när den blommar som finast och hänga den i små knippen och torka. Så skulle jag fylla påsarna med de torkade Lavendelblommorna.
Lycka till med doftpåsarna!
kram Tini