måndag 10 mars 2014

Hjärtligt grattis med papperspyssel

En födelsedagstjej skulle få lite sedlar i present, men pengar i ett vanligt kuvert är ju inte riktigt en inslagning i min stil. Fast den här gången blev det inte så himlans långt ifrån, det blev ett kuvert vikt av ett pappershjärta.

På insidan ritade jag en liten rebus om vad pengarna var avsedda för, fast den har jag suddat ut lite i Photoshop. Mottagerskan blev glad över presenten och jag blev glad att hon gissade rätt på min rebus :) bestående av ett antal urusla små bilder...

Pappershjärta som ska bli kuvert

Så här blev kuvertet när det var hopvikt, och dekorerat med några utstansade blommor.

Det finns nog olika varianter på kort av pappershjärta runt om i bloggvärlden, jag hämtade min inspiration från Skapligt enkelt.

Kuvert vikt av pappersjärta

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej. detta är mitt första besök hos dig. Du har många fina alster att visa upp och du tycks vara väldigt kreativ. Hit kommer jag på besök fler gånger.
Hälsningar Eva