lördag 11 februari 2012

Syfestivaldags och orkidé

Jaaa, dags för Syfestival igen! I helgen smäller det! Jag har beställt hem program och börjat kolla igenom listan på alla utställare och workshops, och planera hur besöket ska läggas upp :)


Syfestivalen-dags




Vitt och rosa


Det har ju kommit lite kyla och snö nu, men jag har haft en vit vinter hela tiden. Orkidé-vit :) Den här bilden togs i julas, som synes, men alla blommar fortfarande. Ah, ok, den lilla rackaren brevid granen blommar alltid för den är faktiskt inte riktigt levande som de övriga.

vit orkidé-vinter
Det började lite försiktigt i oktober då "pinnarna" började visa sig och i början på december började de sista knopparna veckla ut sig.

Orkidé på g
Vit orkidé
I mellandagarna gick jag på jakt efter rea på amaryllis men det blev nitlott, fanns inga alls. Istället så föll jag pladask för den här rosa orkidén, min första med färg! Jag gillade verkligen att stammarna (så heter det kanske inte...) är bruna istället för gröna.

Rosa orkidé
Och fotad i motljuset mot fönstret är ju blomman nästan vit :)

Rosa orkidé i ljuset

5 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Vad fina orkidebilder!!! Och syfestivalen- så roligt!
Önskar dig en fin söndag. Kram

Hannis sa...

Vilken vårkänsla jag fick av den sista bilden!
Sådär så jag ville slänga upp fönsterna och släppa in luft.
Men än är det lite för kallt kanske=))

Hoppas att du fyndar lite på festivalen!

Erika sa...

Hej!

Tack för rar kommentar hos mig. Det du frågade om har jag gjort i ett program som heter Photo Scape.Ett program du gratis kan ladda ner. Där finns det bl.a dessa funktioner du undrade över, ett klick och bilden är vänd. Det visar pilar som gör att man då kan vända på hela bilden. Sedan finns det en lång rad olika ramar och lite annat att sätta runtomkring bilden. Hur enkelt som helst.

Ser att du har vita Orkidér, mina stod bakom en gardin tills jag en dag kikade på dem och vips fick de komma fram. Mina har nu blommat jag vet inte hur länge, en tacksam bomma där den står och förgyller vardagen.

Betong ute och inne sa...

Önskar dej en mysig alla hjärtans kväll ♥
Kram Malin

Malin på pastill.nu sa...

Syfestival! Det lät ju hur skoj som helst! Nu vill jag ha en rapport :-D