onsdag 16 november 2011

Tygtavla uppdatering

Det här blev ju inte så bra... Ett helt år sen jag bytte tyg på tygtavlan senast och har planerat det så länge, och kände mig nöjd med tyget. Men det passade ju inte på min vägg i alla fall... Jag planerar att lösa problemet genom att sy ett par kuddar i samma tyg, och av det förra tyget, eller så får det bli ett akutbyte på tavlan.

Kuddarna är tänkta att ligga på fåtöljen vid fönstret. Fååååtöljen, ähum, var visst belamrad med överkast när bilden togs...

Tygtavla med guldstänk
Det förra tyget.

Tygtavla med 'Petra' från Åhléns
Och så svar till Anonym som undrade om blomställningen i förra inlägget. Det är en helbild, ställningen som småkrukorna står på är egentligen en ljusstake för värmeljus, men passar lika bra för blommor om de är små :) Men sen står den i sin tur på en mycket större variant av samma produkt, som faktiskt är en blomställning :)


3 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig tavla och så smidigt att bara kunna enkelt byta ut motivet när man tröttnat;)

Önskar dig en skön dag

Pysselpralinen sa...

Det är ju så himla bra att bara kunna svisch svisch byta tyg lite sådär i farten när man tröttnar! :-) Fina sjalar också, nu kom jag ju på att jag skulle sticka en till mig själv...;-)

Janette Millbom sa...

Trevligt att du hälsar på :0)