tisdag 20 juli 2010

KaffeBURK

Kaffe i plåtburk hör ju inte till vanligheterna nuför tiden så när jag såg såna här i mataffärn var jag ju tvungen att slå till. Hittar inga burkar på Gevalias hemsida så det verkar vara nåt tillfälligt, och då tycker jag not att de kunde ha gjort nån mer nostalgisk design.

Kaffe i burk
Och i köksfönstret var det inte bara en kruka som blev bytt, Smycka-krukan fick ny dekoration också, fick byta sitt vårgröna blad mot en vit blomma (näckros?).

Smycka med grönt blad
Smycka med vit blomma
Smycka-blomma

2 kommentarer:

Designtjejen/Emmelie sa...

Jaaa.. visst är det nostalgi med kopparna! Jag hade gröna tidigare. Eller ja.. jag ska ha gröna. Men jag kan inte förstå i vilken kartong de har hamnat i under en flytt.. så jag har inte hittat dom på flera år. Det är så härligt med saker man har haft tidigare och har minnen till :-)
Vad fin Gevalia burken var. Förstod att du var tvungen att slå till :)
Kram

Fröken Fräken sa...

Ja, man får tacka allra ödmjukast för gratulationerna! Födelsedagen förflöt på ett högst ståndsmässigt sätt, ingen fest eller klagomål från grannarna. Jisses vad gammal man måste ha blivit.

Nämen, kan det vara möjligt att du varit ute och fyndat Cult-saker?! Dåligt med dekorationer som passar på loppiskrukor, så därför har jag just stått och knådat Panduros lera igen och skapat lite. Jag hoppas verkligen att det denna gång torkar utan sprickor!!

Ja, just, vad är det för fel på lite mer nostalgisk design? Borde de inte ha massor att ta av? Satsa på att göra riktiga samlarburkar som folk blir ha-galna efter? Där missade de verkligen något..

Jomen, det är ju roligare att kalla grunkan för etikettmakare än dymo!!!