fredag 29 december 2017

Julkort 2017


Med julkorten 2017 var jag ovanligt snäll mot posten sorterings- och frimärksstämplingsmaskiner :) Jag hade, så klart :) en skumgummiplutt i motivet för att få lite 3D-effekt, men snögubben var i alla fall av vanligt printerpapper och inte av kartong! :)

Ögon och knappar ritade med tuschpenna, moroten/näsan klippt av orange 'papper'. Dvs jag mixade fram en orange färg i Photoshop och printade ut, sen klippte jag ut lite olika näsor.

Framsida julkort snögubbe

Insidan skapad i Photoshop och printad. Och jag håller fast vid guld och silverfärgerna som jag mixat fram :)

Insida julkort

Kuverten hemlagade som vanligt men... Limmet! I vanliga fall brukar limstift hålla många år men de jag köpte förra julen, Panduros eget märke, verkar vara rena skräpet. Jag gjorde kuverten några dagar innan korttillverkningen började, för att få igång tänket om vad jag skulle ha för motiv i år :) När jag sen skulle stoppa ner julkorten så föll kuverten isär mer eller mindre.

Tänkte att jag kunde förstärka med lite snygg röd glittertejp men insåg att den inte satt så värst bra och skulle riskera att fastna i postens maskiner. För att inte riskera att mina julkort skulle hamna i nån av deras soptunnor... så plockade jag bort det mesta och behöll bara en liten röd tejpbit på varje kuvert.

Julkort i kuvert

Och årets mail/sms-julkort är en detaljbild från min lilla mini plastgran.

Minijugran på julkort för sms och mail

Inga kommentarer: