torsdag 25 februari 2016

Inköp som planerat, och liiite till :)

Februari, sommaren närmar sig. Ja alltså, den är ju i alla fall inte på väg bort, alltså är den väl på gång :) Och, som varje år den här tiden, i slutet av februari, så längtar jag... till oktober :)

För, just precis, det var ju Syfestival i helgen! Och när den är över så längtar jag alltid direkt till nästa!

På listan över vad som skulle införskaffas stod vit sytråd, vit jersey, tidningar och inspiration. Tidningar och tråd, klart.

Inköp sytråd och tidningar

Jersey likaså. Ok, inte så värst vit :) men jag hittade ingen så det blev den här supermjuka viskosjerseyn istället. Och mönster stod nästan på listan, "om jag hittar nåt bra". Nu blev det fyra för 100 kr och med det priset kan väl köpet räknas som ett va?

Inköp tyg och mönster

Och sen var det visst, inte... slut på inköpen :) Svart och ljusblå tråd hör ihop med vita tråden, köp fyra betala för tre. Och de färglada karamellerna liksom bara hoppade upp i min hand! Några blixtlås väger ju knappast nåt, så de räknas väl inte?

Limmet får väl erkännas var ett tveksamt köp, skedde på vägen ut. Ett lim för quiltning, istället för att nåla, och det ska tydligen inte alls kladda ner maskinen. Quiltar gör jag ju inte, men tyg som tyg väl?

Boken blev ett inköp efter att jag deltagit i workshopen flerfärgsstickning med lyfta maskor. Det gav mersmak så jag ville ha lite mönster och inspiration så att jag kan fortsätta på egen hand.

Inköp meeera tråd, bok, mm

Och så, nästan gratis :) masssor med knappar. Fyra rör för 100 kr. Med tanke på ordinarie pris på knapparna, mellan 2,50 och 8 kr, så kan man väl säga att jag gick med vinst? :) Ok, om det hade varit planerade inköp.

Inköpta knappar
Knappar i rör

Men hur nöjd jag än är med inköpen så är ju som alltid den stora grejen med mässan all inspiration! Förutom workshopen om stickning så kikade jag på Janomes demo av trix och tips med overlock. Som t.ex bebiskläderna på bilden, och sängkläder dekorerade med flatlock med iträtt satinband. Men också skapelser i alla olika montrar och alla besökare där många var levande modeller för sina egna kreationer.


Skapa med overlock
Bild hämtad från Janomes sajt

1 kommentar:

Lenas Pysselateljé sa...

Hej!
Vilken fin blogg du har. Nu har jag varit inne och kollat runt en stund och blivit så inspirerad. Vilka läckra saker du gör. Dessutom gillar jag din humor. Tittade på några av dina foton också och den med gråsparvarna fastnade jag för. Så bra! (Jag gillar också att fotografera.) Det blir fler besök hos dej framöver. Det är ett som är säkert! / Lena