fredag 20 december 2013

Julkuverten är postade, julkorten också :)

I år var jag otroooooligt tidig med att posta. Julposten skulle ju läggas på Röda lådan senast måndag den här veckan men jag la min bunt på lådan redan på torsdan förra veckan! Världsrekordtidigt alltså. Och nu har jag fått rapport om att de kommit fram så nu kan jag lägga upp lite bilder här.

Ja här är de, mina kuvert! :)

Årets julkortskuvert

Ja jag har sagt det förr och jag bara måste säga det igen, det är så himlans enkelt och kul att göra kuverten! Sen brukar jag sätta dit en julstämpel på baksidan också.

Julstämpel på julkortskuvert

Jag använder en mall och färgat (grått) printpapper. Ritar av mallen och häftar ihop 4-5 papper och klipper. Sen är det bara att vika och dutta lite med limstift på kortsidornas invik.

Julkortskuvert innan vikning och limning

Men det är ju klart att kuverten innehöll julkort också :) Jag testade lite olika pepparkaksmallar, första försöket blev en gran men sen övergick jag till julbock.

Julkort prototyp med gran

Men jag kände att det fattades nåt också, jag ville ha ett rödvitt snöre. Som jag inte hade. Då blev det till att tvinna ihop rött och vitt garn och fixa snöre själv. Det var ju liiiite jobbigt kan jag säga.

Julkort med julbock

Halva bunten fick tvinnat snöre och sen fick några en förenklad variant.

Årets julkort innan kuvertering

Insidan blev samma som förra året, svart text och silverstjärnor, fixat i Photoshop.

Julkort insida

Inga kommentarer: