tisdag 2 juli 2013

Hej bloggen...

Hej bloggen, kommer du ihåg mig? Det är jag som förväntas göra inläggen här du vet... Men det blev liiite knepigt med tid där ett tag. Fanns inte en sekund över att ägna åt bloggande, och framför allt inte något pysslande.

Så nu har jag liksom kommit av mig lite, vet inte riktigt vad jag ska sätta igång med. Har fortfarande inte heller direkt oceaner av tid... Så inget pyssel än, men några bilder från mammas blomland kan jag i alla fall bjuda på.

Eller trädgården ska man kanske säga, för det här växte ju utanför blomlandet, på berget, typ ogräs? Nån märklig cool mossa! Eller så kanske det är nåt välkänt, nån sorts kantväxt eller nåt? Jag har ju noll koll :) Får nog ta och fråga. Små "pluppar" är det i alla fall, och ljusröda blommor som ser ut som en korsning mellan tussilago och blomman på gräslök :)

Nån sorts mossa? med blommor

Och så en annan cool blomma. Eller före detta blomma är det nog, för det här är väl kanske nåt utblommat.

Utblommad okänd blomma

Till sist faktiskt en Normal blomma :)

Rosa blomma i blomlandet

1 kommentar:

Jo sa...

Den i mitten är en överblommad vallmo. Om du skakar på den drösar det ut en massa vallmofrön! :)
Det sista är ju en svulstig pion, de är ju superfina!