tisdag 7 augusti 2012

Tack Anna-Karin! + sommar i frysen

Det kom ett brev. Nä inte det så klart :) men en kommentar. Tack Anna-Karin för din fina kommentar! Och tack för att du gjorde mig påmind om att det finns "smygläsare", alltså bloggläsare som inte har tid eller intresse av att kommentera, heeeelt ok för min del! Jag har verkligen inga ambitioner att bli nån känd bloggare som förväntar sig drösar med kommentarer, tvärt om nästan, för att slippa stress och press. Det är därför jag gör uppehåll några veckor ibland ;) Nädå, där ska det bli skärpning.

Verkligen extra välkommet att du tog dig tid och skrev en kommentar trots din stressiga tillvaro. Det värmde, och det gjorde även min jordgubbsylt mycket glad :)

Apropå jordgubbsylten så har jag försökt spara sommaren i frysen. Sista vändan i jordgubbslandet resulterade i två mycket snabbplockade liter med extremt fina jordgubbar som jag skivade och fryste in.

Under uppdraget med att vattna landen så vande jag mig vid att ha goda gubbar i filen varje morron och tänkte att det kunde vara himlans trevligt att njuta av den sommarkänslan ett bra tag fram över, men... Nä, frysta gubbar fick en helt annan smak än de färska, de blev liksom sötare, så jag fick hitta på ett annat användningsområde, nu är det mellis och yoghurtshake som gäller! Och så ser jag fram emot att mamma ska koka lingonsylt i höst, jag har paxat en burk, en stooor hoppas jag :) sen har jag godaste frukostfilen igen. Ja Äkta Lingonsylt + fil slår jordgubbskombon med hästlängder tycker jag.

Yoghurshake med somriga jorgubbar

Inga kommentarer: