måndag 4 april 2011

Kladdat på kläder

När jag köpte de här stämplarna 'Swirl' så var planen redan klar, jag skulle göra nån sorts tryck på en tröja. Clear stamps 'Swirl' Jag har använt två olika gröna och den ena har jag blandat med vitt för att får en lite annan ton, och så har jag blandat glittermedium i alla tre färgerna. Jag började stämpla lite på måfå, hade inte den blekaste om vad det skulle bli... Sen när jag hållt på ett tag började det se ut som ett hjärta, men jag kom på det lite för sent så det kunde ju ha blivit bättre. Men det här var ju bara övning :) och nu har jag en plan, att använda nån form av mall nästa gång för att forma ett hjärta eller nån annan figur. Linne med stämplat mönster i hjärtform Sen skulle jag bara göra av med all färg som jag blandat till, så jag målade en bakgrund med den mörka och stämplade lite blommor och hjärtan med den ljusaste. Linne målat och stämplat

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad finurlig du är, Hjärtat blev ju jättebra.

Önskar dig en skön tisdag

Rebeccas DIY sa...

Vad fint det blev, båda linnen. Och vilka fina sirliga stämlar. Var har du hittat dem?