onsdag 20 oktober 2010

Blommor nån?! plus pappersbokens namn

Jag har fått ett par frågor om boken där jag hittade göra-om-kartong-tipset. Jag skrev ju inte vad den hette men den heter kort och gott Pappersboken :) Och den är som namnet säger en bok om papper, alltså allt som har med papper att göra. T.ex fakta, dvs pappersformat och vikt, lite historia, hur man gör papper, vilken penna som är bäst att skriva med på blankt papper med... och hur man ska få ett frimärke att fästa på samma papper! Och så klart en hel del sidor om att göra kort, påsar, kuvert, askar och paket.

Lånad på Bibblan som sagt och jag lånade fler böcker och de andra var helt fullproppade med enbart pysseltips, och så bra helt enkelt att jag bestämde mig för att jag måste köpa egna istället, kan nog bli presenterade här i bloggen snart. Hej Posten, när kommer mitt bokpaket?! :) Tur att jag har Bibblan-böckerna så länge :)

Pappersboken
På väg hem från jobbet igår passerade jag favoritaffären som, lite på övertid, just höll på att stänga och hon, Eva, höll på att plocka in alla blommor men en underbar explosion av höstfärger fanns fortfarande utanför affären. Jag var på väg förbi i en rasande fart :) och skulle bara sakta in för att säga hej men det blev ju tvärnit, klackarna i asfalten :) när jag såg blommorna, jag bara måste köpa! Det blev det här söta arrangemanget, små miniblommor i oasis.

Härliga höstblommor
Men alltså, bilderna gör verkligen inte blommorna rättvisa, det är ju för mörkt att ta bilder både kväll och morron, men jag kan ju inte vänta ända till helgen med att fota! Klicka upp förstoring!

Härligt höstarrangemang
Söt kruka var det också.

Söt liten kruka

4 kommentarer:

MårsArt sa...

Kul att hitta till en ny blogg(tack vare din hälsning hos mig)
Jag gillar också att fixa med papper. Göra collage m.m.
Har du provat att klä dina kartonger med tapet?
Det blir så bra och så finns det mycket att välja bland.

Malin på pastill.nu sa...

Härligt med fina blommor, det är alldeles för sällan det köps här hemma, typ bara om någon skolunge kommer förbi och säljer :-D

Tack TACK så hemskt mycket för alla tips och länkar, uppskattar det verkligen! Ska genast spana in!

Stina sa...

Hej

Kul att du tittade in till mig så jag fick möjlighet att titta på dina fina alster.
Nu ska jag prova att klä kartonger också...ska följa ditt tips :)

Ha en bra dag!
Kram Stina

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Å vilken rolig bok!! En sådan skulle man verkligen ha i sin ägo.
Och vilket sött blomsterarrangemang. Ibland är det så - att man bara måste ha. :-)