lördag 11 september 2010

Lådan och servetten

Jo det var ju det där med krukan och urklippta rutor från servett. Det här är Servetten, med rutor som ett lapptäcke, och till krukan klippte jag alltså bara ut rutor med rosor med vit bakgrund.

Servett i rosa o gröntKruka med decoupage och snöre
Sen skulle ju servetten användas till nåt mer och det blev den gamla lådan från träslöjden.

Låda snickrad i slöjden
Först på med vit färg och sen klipp-å-klistra, välja ut "rätt" rutor för in- och utsida. Jag tycker ju om rosa och grönt ihop men det kändes för murrigt med massa färg på locket också så där blev det bara rutor med vit bakgrund.

Decoupage på låda
"Lådknopp" gjordes av samma vitmålade snöre som på krukan.

Knut som lådknopp
Jag ville ju undvika sju års olycka ;-) så spegeln fick sitta kvar i locket och jag målade bara runt om. Sen vad jag ska ha lådan till, iiinte en aning just nu :-)

Insida av lådan

5 kommentarer:

bokhyllan sa...

Meeen, så himla fint. Snyggt gjort!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fint det blev!
Och du - inte behöver man alltid veta vad man ska ha sina färdigpysslade ting till. Ibland är det faktiskt själva pysslandet som är det viktiga. :-)

Hoppas du har haft en riktigt fin helg!

Malin på pastill.nu sa...

Men så sött det blev, verkligen jättefint! Det är verkligen roligt att pyssla med decoupage!

Designtjejen/Emmelie sa...

Vad fint det blev!! Jätte snyggt
Kram

Pysselpralinen sa...

Heltjusigt! Du är verkligen decoupage-drottningen! :-)
När jag har testat blir det mest skrynkligt.:-)