torsdag 22 december 2016

Julkort med granskog

Så här ser min alldeles egna granskog ut. Eller såg ut, för nu har ju alla granarna skingrats och når förhoppningsvis sina mottagare kanske under morrondagen.

Årets julkortsutskick

I år verkställde jag en tanke som jag haft några år, att sy fast pysslet. Och efter några år i rad med vita kort så blev det i år grönt papper. Ganska mycket grönt i övrigt också.

Det där med att sy fast granarna var ju smidigt, men... Ni vet såna där granar som är så fula att man måste ställa dem i ett hörn så att man i princip bara kan se en sida av dem? Mina granar blev ju liksom helt kala på baksidan... Ja två rader med stygn.

Julkort med fastsydda granar

Jag försökte in i det längsta acceptera det, men det gick bara inte. Jag var tvungen att fixa lite barr på baksidan också :) Gjorde en gran i Photoshop, med guldstjärna i toppen och silvriga snöflingor som matchar julhälsningen. Och texten är skriven med samma guldfärg som jag mixade fram förra året. Är fortfarande väldans nöjd med guldet. Och att slippa skriva för hand :)

Julkort insida, gran och text

Alla korten paketerade och klara. Och kuverten är fortfarande väldigt roliga att göra, för att det är så enkelt!

Julkort klara för att skickas

Årets julfrimärken hade ju djurmotiv. Jag försökte matcha frimärke med mottagare så gott det gick, hund till hundägare, katt till kattägare, älg till... :)

Julfrimärkena


Och en del får julhälsning via mail eller sms Eller här och nu via bloggen :) I år blev det bild på en liten julängel som jag ställt på en spegel, och sen har blixten sett till att göra bakgrunden svart.


Inga kommentarer: