fredag 23 september 2016

T-shirt + 40 cm = klänning

Jag har experimenterat med t-shirtmönstret, helt enkelt bara förlängt det med 40 centimeter, och vips så blev det en klänning :) Den här klänningen har jag typ bott i hela sommaren, den har liksom blivit min mysdress att dra på så fort jag kommit hem :)

Stretchklänning i t-shirtmodell

Och varför nöja sig med en när det kan bli två! När den första klänningen blivit klar sydde jag raskt en till, som också använts extremt flitigt i sommar. Den har jag t.om vågat använda ute bland folk :) och råkade ha den på en dag i tygaffären där jag köpt tyget. Snyggt tyg sa de :)

Stretchklänning  nr 2

Precis som med tröjorna jag sytt så har fållar och halsringning sytts med tvillingnålen.

Stretchklänning fåll rätsida

På avigsidan blandas tvillingsömmens sicksackbaksida med tygkantens overlock.

Stretchklänning fåll avigsida

Inga kommentarer: