lördag 5 maj 2012

Underlägg

Det här pysslet såg jag i senaste numret av Underbara Idéer, läskkapsyler som virkats in och sytts ihop till ett grytunderlägg. Gott om läskkapsyler har jag ont om :) men det var då jag kom på att mitt undermedvetna ju styrt in mig på det här projektet redan innan tidningen kom ut, jag hade ju en liten samling filmjölkskorkar!

Grytunderlägg från tidning

Fil- och mjölkkorkar är ju betydligt större och tjockare än läskkapsyler så jag skulle inte använda så många och därför bestämde jag mig för att nöja mig med två färger. Hmmm, varför just de här två färgerna tro? Ingen aaaning ;)

Grytunderlägg av filmjölkskorkar och virkat

Turkos liten stekpanna

Gröna och turkost i köket


Ett litet tips på bra verktyg, garnnålar, väldigt praktiskt när man ska sy ihop och fästa garntåtar. Inga problem att trä nålen i ögat :)

Garnnålar

5 kommentarer:

Unknown sa...

Men åh så smart;) och vackert blev det med... Gillar färgkombinationen, supersnyggt.

Tack för ännu ett bra pysseltips

KRam

Margita sa...

Jättekul idé Tack för kommentar till min blogg

Garnet till koftan är ett engelskt syntetgarn mycket mjukt och skönt att sticka med. Det går att tvätta i maskin och hon har gjort 3 st till sig själv och dotter och dotterdotter de har tvättats och håller formen och noppar ej. Jag importerar det själv

Anonym sa...

Oj vilka härliga idéer! Är hemma och rastlös och roade mig under gårdagen bl.a. Med att kika på sin blogg, sen var det ju bara att sätta egen fart. Härmade upplägget med filkorkarna men använde mig av vinkorkar istället. Det blev också jättebra. Tack för tipset!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Nämen så himla läckert! Härligt med lite färg, och en riktigt rolig idé till ett underlägg.

Hoppas du får en riktigt fin helg!

Anonym sa...

Otroligt snyggt! Det var verkligen en härlig idé, helt ärligt så skulle jag tycka det var en rolig present :D Lite annorlunda lixom.