söndag 20 juni 2010

Folk på stan

Oj vad länge sen jag skrev i Pyssla-bloggen! Inget pysslande pågår, finns ingen tid... Var håller jag då hus? Ja igår var jag t.ex på stan, tillsammans med några hundra tusen...

Bland annat så var det ju en massa såna här killar och tjejer på stan :-)

Soldater på väg till jobbet
Uppradade längs långa sträckor av kortegevägen, och de fick snällt stå kvar till långt efter att prinsessan passerat. Här, en timme senare, håller de i alla fall på att samla ihop grupp efter grupp och traska iväg.

Soldater på väg hem från jobbet
Planen för dagen var att fota diverse fina saker på stan, som här i Gamla Stan t.ex, och så klart försöka få en glimt av prinsessan och prinsen :-)

Dekoration i Gamla Stan
Här! Nej, det var visst fel donna :-) Babsan kom plötsligt traskande med en stege i högsta hugg och klättrade upp. Smart! Men utan kamera, hur kan man?! :-)

Babsan kollar kortegen
Till slut så kom de. Häst efter häst, var är Vagnen?! Vi hade sett den när den skulle köras upp till kyrkan så vi visste att den var låg, så jag höll kameran högt högt, för vi stod en bra bit ifrån också. Det jag inte tänkt på... var att alla andra också skulle höja sina armar/kameror/flaggor och skymma sikten... Och absolut inte tänkt på att lilla killen på sin pappas axlar bakom mig skulle vifta med sin flagga rakt i mitt ansikte... Det var bara att hålla ner avtryckaren och chansa lite. Och som om det inte kunde bli sämre, så kom solen just då fram och mina inställningar på kameran var plötsligt helt fel. En liiiiiiten glimt kom ändå med, till höger om den där handen som sticker upp, och just där bilden är som mest sabbad av ljuset.

Liiiiiten skymt av prinsessan och prinsen

2 kommentarer:

Hannis sa...

Där är du ju=))
Hur i hela världen tordes du ge dig ut i trängseln bland alla dessa människor??
Men vilken folkfest!

Lisbet sa...

Härligt! Tack för att du delade med dej av upplevelsen!
Ha en skön tisdag!