fredag 2 april 2010

Påsk i köket

Påsken har anlänt! :-) Men som sagt, påsk är ju inte jul... så pyntandet blir ytterst begränsat. Den viktigaste ingrediensen ska jag köpa under dagen, tulpaner!!! Eller näst viktigaste, godiset är nog nummer ett :-) och det har jag gott om...

Ett knippe påskliljor köpte jag härom dagen i alla fall men jag fattar inte riktigt hur det där går till. Ett knippe torra stjälkar med en knopp i änden, kapa en bit, ner i vatten och vips så slår de ut :-) Påskpyntandet innebär mest förändring när det gäller Cult, t.ex så har Change fått sina påskiga manschetter.

Cult 'Change' ljusstake
Den gröna Rosa-krukan har fått komma fram, den är väl mer vår än påsk, men våren börjar väl nu :-)

Cult 'Rosa'-kruka
Smycka-krukan har fått sin påskkyckling, under några dagar...

Cult 'Smycka' med kyckling
Och några käcka kycklingar (Sia tror jag) får hänga på några krukor i köket under påsken.

Kycklingar på krukor

4 kommentarer:

Lisbet sa...

Jag tycker du har gjort jättefint! Så vackra saker du har. Du HAR ju pyntat! Inte ska det ju vara en massa massa massa. Glad fortsättning på påsken!

Fröken Fräken sa...

Charmant och lite kycklingar kan ju bara muntra upp!Jag kör med en balansgång mellan påskpynt och vårpynt! Påskliljor och björkris ja, men inga fjädrar eller påskharar. Jag undrar både lite hur påskliljorna kan gå från ingenting till blommande och sedan vissna innan man knappt sett dem blomma..
Det känns som om jag verkligen måste få in lite vårkänsla inomhus eftersom våren utomhus fortfarande gör allt för att motarbeta mig. Gatorna hade preciiiiis tinat fram, och naturligtvis så snöade det i natt igen.

Man kan verkligen fundera över den som slitit med tygremsor för att de sedan ska hamna på loppis, till salu för nästan ingenting.. men de förgyller verkligen mina kvällar, för även om mattan nu är klar så är jag inte klar med virkningen. Igår påbörjades virkningen av en korg, allt medan herr Fräken tittade lidande på det. Han har inte rätta förståelsen för virkbesatthet!

Låta bli att sy nya gardiner?!?! Nä, det går inte. Och jag har redan satt saxen i tyget! :-)

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Det är likadant hemma hos oss. Mindre pynt nu än till jul... Söta kycklingar!

Hoppas du har en riktigt fin påskhelg.

Lisbet sa...

Och just får vi rensa bort påsken och det är dags att... ja vad kommer nu?
:)